Programy szkoleniowe:
- Nuda w pracy – co robić?Nuda w pracy prowadzi do spadku efektywności i większego stresu. Monotonia, powtarzalność, brak wyzwań i sensu sprzyjają nudzie w pracy. Statystycznie pracownik nudzi się przez 10 godzin w tygodniu. Jak radzić sobie z nudą w pracy?
- Metoda celów SMART w praktyceJak stawiać cele metodą SMART? Jak uniknąć pułapek i zagrożeń w konstruowaniu celów techniką SMART? Co wynika z setek badań nad wyznaczaniem celów? Teraz cel jest jeden: przeczytaj ten tekst do końca. Oto wszystko co musisz wiedzieć o stawianiu celów.
- Demokratyczny i autokratyczny styl przywództwaJaki styl przywództwa jest skuteczny? Demokratyczny czy autokratyczny? A może leseferyczny? Z analizy setek badań wynika, że to zależy od sytuacji. Najlepsze efekty przynosi mieszanie stylów przywódczych. To sytuacja wymusza styl, a lider musi być elastyczny.
- Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna. Co ważniejsze?Co ma silniejszą moc? Motywacja wewnętrzna czy zewnętrzna? Wbrew pozorom odpowiedź nie jest prosta. Z wyników metaanalizy badań z 40 lat wiadomo, w jakich sytuacjach motywacja wewnętrzna działa lepiej, a w jakich motywacja zewnętrzna.
- Jak zorganizować efektywne zebranie online?Jak przeprowadzić efektywne spotkanie online? Poznaj 9 zasad profesjonalnych zebrań wirtualnych. Dobrze zorganizowane spotkanie online, to oszczędność czasu i pieniędzy oraz szansa na wzrost efektywności – wynika z badań eksperymentalnych.
- Zasady efektywnego spotkania z pracownikamiJak przeprowadzić efektywne spotkanie biznesowe? Jak nie marnować czasu na bezsensowne zebrania? Jak zwiększyć skuteczność spotkań? Mamy jasne wskazówki wynikające z analizy prawie 200 badaniach naukowych dotyczących spotkań w miejscu pracy.
- Konstruktywny feedback biznesowy w praktyceJak przekazać feedback? Na czym polega konstruktywna informacja zwrotna? Czym jest skuteczny feedback i jakie ma znaczenie? Poznaj różne modele dawania feedbacku i najważniejsze zasady udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej potwierdzone badaniami. Oto feedback w praktyce.
- Jak przeprowadzić ocenę roczną pracownika?Jak przygotować się do przeprowadzenia oceny rocznej, czy okresowej pracownika? Jak cel przeprowadzania oceny rocznej wpływa na nią samą? Jakie wnioski płyną dla menedżerów z metaanalizy badań wśród 55 tysięcy pracowników na temat oceny rocznej?
- Siła autorytetu w biznesieEfekt autorytetu, to potężne narzędzie wpływu. Nie tylko w biznesie. Jak wzmacniać autorytet? Na czym polega reguła autorytetu? Co praktycznie wynika dla menedżerów ze słynnego eksperymentu Stanleya Milgrama dotyczącego posłuszeństwa wobec autorytetu?
- Praca hybrydowa – jak ją zorganizować?Praca hybrydowa wyczerpuje emocjonalnie bardziej niż praca całkowicie zdalna, czy nawet praca wyłącznie w biurze – wynika z brytyjskich badań. Wycieńcza brak codziennej rutyny. Jak uniknąć błędów w organizacji pracy hybrydowej? A może najlepiej wrócić na stałe do biura?
- Praca zdalna utrudnia komunikacjęJaki wpływ na współpracę i komunikację w firmie ma praca zdalna? Eksperyment naturalny w firmie Microsoft wykazał, że gdy wszyscy pracują zdalnie, cierpi na tym komunikacja i współpraca a ludzie mają problem z dzieleniem się wiedzą. Efektów pracy zdalnej jest jednak zdecydowanie więcej.
- Teoria perspektywy w praktyceBardziej bolą nas straty niż cieszą zyski. Jednak to, czy zyskujesz, czy tracisz zależy od punktu odniesienia, np. osiągnięć konkurencji – wynika z teorii perspektywy stworzonej przez noblistę prof. Daniela Kahnemana i Amosa Tversky'ego. Jakie zastosowanie w biznesie ma teoria perspetywy?
- Złe przywództwo – jak uchronić firmę?- Przygotuj menedżerów do pełnienia roli lidera organizując m.in. szkolenia. To jeden ze sposobów, żeby ustrzec firmę przed destrukcyjnym przywództwem - mówi nam prof. Jan Schilling, współautor metaanalizy 57 badań na ten temat. Jak złe przywództwo wpływa na firmy? Jak się zabezpieczyć?
- Efekt Mandeli: uważaj na fałszywe wspomnieniaJak w zarządzaniu ustrzec się efektu Mandeli? Jak ograniczyć wpływ fałszywych wspomnień na podejmowanie decyzji? Fałszywe wspomnienia wywołują konflikty, tworzą napięcia w zespole. Ulegamy im wszyscy, bez wyjątku.
- Różnice kulturowe w biznesieJak różnorodność kulturowa wpływa na biznes i relacje w pracy? Jak skutecznie zarządzać w środowisku międzynarodowym? Poznaj prezesa w kapciach i badania prof. Geera Hosfstede, psychologa społecznego.
- Jak ograniczyć rotację pracowników?Badacze przeprowadzili metaanalizę ponad 300 badań dotyczących rotacji pracowników. Co na nią wpływa? Jedno jest pewne: wynagrodzenie, podwyżki, bonusy nie ograniczą znacznie rotacji pracowników. A więc jak ją powstrzymać?
- Jak doceniać i chwalić pracowników?Docenianie pracowników wpływa pozytywnie na motywację i podnosi efektywność - wynika z metaanalizy badań. Jak chwalić pracowników? Kiedy doceniać i za co? Jaki związek z docenianiem ma informacja zwrotna, nagrody i kudos?
- Jak motywować pracowników?8 praktycznych i potwierdzonych badaniami sposobów motywowania pracowników. Jak motywować zwycięzców, a jak przegranych? Jak używać motywacji finansowej? Motywować za pomocą nagród pojedynczych pracowników, czy raczej cały zespół?
- Wirtualne przywództwo – jak być liderem?Skuteczne przywództwo w wirtualnym świecie opiera się na drobnych działaniach, jak monitorowanie terminów. To przywództwo zadaniowe. Charyzma schodzi na drugi plan – wynika z ustaleń badaczy. Jak w takim razie być przywódcą wirtualnego zespołu?
- Bezpieczeństwo psychologiczne w zespoleBezpieczeństwo psychologicznie najsilniej wpływa na efektywność zespołu – wynika z serii badań eksperymentalnych. Jak zapewnić pracownikom bezpieczeństwo psychologiczne w świecie online i w biurze? Co możesz zrobić jako menedżer? Oto zestaw praktycznych działań wynikający z badań.
- Jak narcystyczni liderzy niszczą firmy?Narcyzm liderów, przywódców w biznesie. Skąd my to znamy? Menedżer narcyz, prezes narcyz, lider narcyz. Narcystyczni przywódcy niszczą swoje organizacje. Efekty w firmie widać nawet po ich odejściu. Z badań wiemy, jak ustrzec się przez skutkami działań narcystycznych przywódców.
- Jak efektywnie zarządzać wirtualnym zespołem?Co wpływa na wyniki wirtualnego zespołu? Jak zorganizować pracę zdalną? Zadbaj o koordynację, komunikację i zaufanie między członkami zespołu - wynika z metaanaliz wielu badań. Tylko, jak to zrobić? Oto praktyczny przewodnik stworzony na podstawie rzetelnych badań.
- Delegowanie zadań: 7 zasad i wiele korzyściDelegowanie zadań wpływa na efektywność i skuteczność biznesową. Rozwija pracowników i sprzyja dobrej atmosferze w zespole. Zwiększa zyski firm – wynika z wielu badań. Jak delegować zadania? Czy silni liderzy chętniej delegują zadania? Oto 7 najważniejszych zasad delegowania.
- Jak przekazywać informację zwrotną?Rodzaj informacji zwrotnej może wzmacniać współpracę lub rywalizację – wynika z ustaleń badaczy eksperymentalnych. Jak udzielać feedbacku? Dlaczego większość menedżerów tego nie potrafi, a 70 proc. z nas ignoruje feedback? Oto 6 zasad udzielania informacji zwrotnych.
- Nastawienie na rozwój w praktycePrzyznawaj premie pracownikom za wytrwałość, rozwój, a nie tylko za efekt. Nagradzaj dążenie do celu, pokonywanie przeszkód. Zmień postawę pracownika z „nastawienia na stałość” w „nastawienie na rozwój.” Długoterminowo przyniesie to najlepsze rezultaty – wynika z badań prof. Carol Dweck.
- Jak zdobyć zaufanie pracowników?Pracownicy, którzy ufają swoim menedżerom, odczuwają większą satysfakcję z pracy i są bardziej zaangażowani - wynika z metaanlizy badań na temat zaufania. Jednak zyskanie zaufania nie jest proste. I czy większa kontrola zawsze oznacza mniejsze zaufanie?
- Kodeks etyki w firmie – język ma znaczenie!Język jakim napisany jest kodeks etyczny w firmie ma wpływ na jego przestrzeganie – wynika z serii badań eksperymentalnych, również w spółkach giełdowych. Czy warto wobec tego używać w kodeksie moralnym ciepłych zwrotów „my”, czy raczej spisać zbiór zasad językiem bardziej bezosobowym?
- Status quo, czyli dlaczego nie lubimy zmianOpcje domyślne są potężnym impulsem w podejmowaniu decyzji – wynika z serii badań. Bazują na skłonności konsumentów do zachowania status quo. Tendencję do status quo widać w każdej dziedzinie życia: gospodarczej, społecznej a nawet politycznej. Jest jednak sposób, aby przezwyciężyć inercję.
- Jak zbudować efektywny zespół?Budowanie zespołu (team building) koncentrujące się na wyznaczaniu celów i wyjaśnianiu ról przynosi największe korzyści – wynika z metaanalizy badań, którymi objęto ponad 1500 zespołów. A czy team building podnosi efektywność zespołu?
- Firmowe rytuały w biznesie: warto je miećRytuały w biznesie mają olbrzymią siłę. Zwiększają poczucie wspólnoty, zaangażowanie, efektywność a nawet obniżają stres – wynika z badań. I na tym nie koniec korzyści. Warto więc pielęgnować firmowe ceremonie.
- Onboarding – jak wdrożyć pracownika do firmyPoznaj 3 najważniejsze zasady onboardingu, czyli wprowadzania nowego pracownika do firmy. Mają one wpływ na efektywność, zaangażowanie i chęć pozostania w organizacji. Te trzy zasady sformułowali naukowcy po analizie ponad 70 różnych badań dotyczących onboardingu.
- Skuteczne sposoby monitorowania celówMonitorowanie celów sprzyja ich osiąganiu. Okazuje się, że ważny jest nie tylko sam monitoring, ale i sposób w jaki go prowadzimy – wynika z metaanalizy ponad 130 badań eksperymentalnych na ten temat. To tekst nie tylko dla menedżerów, ale dla każdego kto chce łatwiej osiągać swoje cele.
- Jak wzmocnić swój leadership?Jest zaskakująco prosty sposób na „podkręcenie” swojego leadershipu. Jeśli jesteś menedżerem, który właśnie „rwie włosy z głowy” nie martw się. Okazuje się, że mężczyźni z ogolonymi głowami są postrzegani jako bardziej dominujący i męscy. A to przecież cechy silnego lidera.
- Co motywuje pracowników? Oto 4 silniki zaangażowania!Wysoka pensja to za mało, żeby mieć zmotywowanych pracowników. Oprócz niej niezbędne są relacje interpersonalne, wyjaśnianie decyzji i bezpieczeństwo, czyli obrona tego, co już mamy – wynika z badań harvardzkich profesorów przeprowadzonych wśród setek pracowników korporacji.
- Nagradzać zespołowo, czy indywidualnie?Jakie nagrody wpływają pozytywnie na motywację pracowników, a jakie powodują spadek zaangażowania? Nagradzać według zasług, czy rozdzielać każdemu po równo? Na te pytania znaleźli odpowiedzi badacze społeczni analizując badania dotyczące 7000 zespołów.
- Jak wygląda lider?Przeprowadźmy szybki eksperyment. Skoncentruj się i wyobraź sobie menadżera. Weź kartkę i narysuj swoje wyobrażenie. Już? Rysunek gotowy? Zaraz do tego wrócimy...
- Zarządzanie zmianą w organizacji. Proste zasady.Zmiany budzą opór. Zmiany są też nieuniknione. Jednak zgodnie z wnioskami z wielu badań można usprawnić proces zarządzania zmianą w organizacji stosując kilka prostych zasad.
- Mindfulness i medytacja w pracy: tak, czy nie?Medytacja i mindfulness przynoszą wiele korzyści. Jednak czy poprawiają motywację pracowników? Czy wpływają na jakość wykonywanych zadań w pracy? Czy warto w firmie organizować specjalne sale, w których pracownicy mogą zatopić się we własnych myślach? Mamy odpowiedzi na te pytania.
- Różnice pokoleniowe w pracy. Mit czy prawda?Jak zarządzać osobami z różnych pokoleń. Konferencje, sympozja, szkolenia, książki, wykłady i miliony złotych wydane na tworzenie strategii dostosowanych do poszczególnych pokoleń. Czy warto? Dotarliśmy do metaanalizy badań na temat postaw wobec pracy przedstawicieli czterech pokoleń.
- Efekt „IKEA” w pracy menedżeraBadania pokazują, że praca, w którą włożymy wiele wysiłku i wykonamy ją samodzielnie ma dla nas większą wartość. Stąd sukces takich sklepów jak IKEA. Jak „efekt IKEA” możesz wykorzystać jako menedżer do podniesienia zaangażowania i motywacji swoich pracowników?
- Sprawiedliwość menedżerska: co możesz zyskać?Metaanaliza 413 badań naukowych wskazuje, że sprawiedliwie traktowani pracownicy są bardziej zaangażowani i osiągają lepsze wyniki. Jak w praktyce wzmocnić sprawiedliwość wśród menedżerów w firmie? Zespół naukowców proponuje kilka użytecznych sposobów, które można szybko wdrożyć.
- Pieniądze motywują tylko do określonej kwotyJest dokładnie określony próg dochodów, powyżej którego motywacja finansowa nie działa. To znaczy działa, ale przyczyniając się do spadku motywacji i zaangażowania. Wiemy ile ten próg wynosi w Polsce.
- Jak ograniczyć ryzyko w podejmowaniu decyzjiPrzeczytanie tego tekstu może Cię ustrzec przed dotkliwymi stratami. Jeśli jesteś menedżerem, podejmujesz wiele decyzji każdego dnia i do pracy dojeżdżasz windą, to koniecznie czytaj dalej.
- Introwertycy skuteczni w zarządzaniu zespołemJaka jest osobowość przywódcy? Na myśl natychmiast przychodzą nam osoby charyzmatyczne, głośne, władcze. Rzadko zdajemy sobie sprawę z tego, że najlepszymi liderami bywają… introwertycy.
- Delegowanie zadań: uważaj na efekt widzaJedną z głównych zasad skutecznego delegowania jest przydzielanie zadań konkretnym pracownikom. Gdy poprosisz o pomoc cały zespół możesz się srogo rozczarować. Jaki wpływ na wyniki biznesowe i skuteczność menedżerską może wywrzeć powszechny efekt rozproszonej odpowiedzialności.
- 5 wniosków dla menedżerów z 5 wielkich eksperymentówSkuteczni menedżerowie stosują zarządzanie behawioralne oparte na dowodach naukowych. Menedżerowie mogą czerpać inspirację dla siebie z pięciu słynnych eksperymentów psychologicznych. Oto one.
- 8 największych błędów menedżeraPo czym poznasz złego szefa. Oto lista 8 największych błędów popełnianych przez menedżerów na każdym szczeblu organizacji i w każdej firmie. Wystarczy uniknąć tych grzechów by stać się lepszym menedżerem.
MAJA WŁOSZCZOWSKA: moja recepta na dobry plan
Dodatkowo w magazynie "Czekadełko":
- Jak podnieść zaangażowanie pracowników.
- Trzy najważniejsze kompetencje dobrego sprzedawcy.
- Jak w kilka minut zyskać pewność siebie.
Sprawdzone, praktyczne i rzetelne informacje.
Ściągnij magazyn "Czekadełko" już teraz.