Programy szkoleniowe:
- Sprzedaż doświadczeń i produktówSprzedawać doświadczenia czy produkty? Co klientom sprawi większą radość? Za odpowiedź na pytanie mieć, czy być wzięli się badacze eksperymentalni. I już wiedzą co lepiej wybrać: wycieczkę, czy nowy telefon? Jesteś kolekcjonerem przeżyć, czy przedmiotów? Sprawdźmy.
- Efekt torowania w praktyceNa czym polega priming (torowanie)? Jak w praktyce użyć efektu torowania? Jak emocje łączą się ze słowami, obrazami i dźwiękami? Efekt torowania jest jak domino skojarzeń. Tę wiedzę możesz wykorzystać do wpływania na decyzje klientów. Skuteczność tego efektu jest potwierdzona badaniami.
- Psychologia cen w praktyceJak prezentować cenę produktu, by zwiększyć jego sprzedaż? Jak mówić o cenie? Jak wpływać na decyzje klientów za pomocą ceny? Poznaj 9 zasad potwierdzonych badaniami praktycznej psychologii cen. Dzięki temu zwiększysz sprzedaż.
- Jak działają precyzyjne ceny?Jaka cena jest atrakcyjniejsza? Precyzyjna, czy okrągła? Jakie korzyści odniesiesz używając cen precyzyjnych, np. 1824,67 zł, a nie okrągłego 1900 zł.? Kiedy warto stosować ceny precyzyjne? Czy w każdych okolicznościach ceny precyzyjne są skuteczniejsze od okrągłych?
- Jak zachęcić do zakupów impulsywnych?Co sprzyja impulsywnym zakupom? Jak wywołać impuls zakupowy i dzięki niemu zwiększyć sprzedaż? Jakie produkty wyzwalają impulsy zakupowe? Zadbaj o widoczność i dobry humor kupujących. O co jeszcze? Oto nasz praktyczny przewodnik po impulsach skłaniających do zakupów.
- Jak emocje wpływają na obsługę klientów?Emocje sprzedawcy obniżają satysfakcję klientów. Kto zostanie lepiej oceniony? Sprzedawca pełen zapału i entuzjazmu, a może ten posępny i smutny? Wyniki badań eksperymentalnych są jednoznaczne. Ani jeden, ani drugi.
- Storytelling w biznesie: jak tworzyć narracje?Narracje są perswazyjne. Siła narracji została potwierdzona badaniami. Storytelling jest wykorzystywany w sprzedaży, negocjacjach i zarządzaniu. Wszędzie tam, gdzie chcemy kogoś do czegoś przekonać. Jak stworzyć skuteczną narrację? Na czym polega „błąd narracji”?
- Co wpływa na wysokość napiwków?Jak zwiększyć wysokość napiwków? Jak sprawić, by klienci dawali dodatkowe wynagrodzenie obsłudze? Jak nowe technologie wpływają na wartość napiwków? Jako menedżer w branży HoReCa, choć nie tylko, zapoznaj się ze skutecznymi sposobami potwierdzonymi badaniami na wyższe napiwki.
- Ciekawość sprzyja kreatywności i sprzedażyCiekawość sprzyja kreatywnemu rozwiązywaniu problemów. Nie tylko. Rozbudzenie ciekawości klientów może prowadzić do wzrostu sprzedaży droższych, bardziej luksusowych produktów – wynika z badań behawioralnych. Jak zaciekawić klienta?
- Jak ułatwić klientowi podjęcie decyzji?Zbyt duża liczba opcji do wyboru może powodować spadek sprzedaży – wynika z badań eksperymentalnych. Ograniczenie wyboru może za to wpłynąć na podniesienie sprzedaży, podejmowanie lepszych decyzji przez klientów i wyższą satysfakcję. W takim razie, ile możliwości oferować klientom?
- Społeczny dowód słuszności w biznesieSpołeczny dowód słuszności sprowadza się do podążania za głosem większości – wynika z ustaleń psychologów społecznych. Dlatego firmy często podkreślają, że najwięcej klientów wybrało…właśnie ich produkt. Jak w praktyce można wykorzystać społeczny dowód słuszności?
- Jak wpływać na decyzje zakupowe klientów?Jak sprawić, żeby klient z całej gamy możliwości wybrał tę, na której najbardziej Ci zależy? Wykorzystaj efekt wabika nazywany również przynętą, bądź trzecią opcją. Skuteczność tego efektu została potwierdzona w wielu eksperymentach.
- Status quo, czyli dlaczego nie lubimy zmianOpcje domyślne są potężnym impulsem w podejmowaniu decyzji – wynika z serii badań. Bazują na skłonności konsumentów do zachowania status quo. Tendencję do status quo widać w każdej dziedzinie życia: gospodarczej, społecznej a nawet politycznej. Jest jednak sposób, aby przezwyciężyć inercję.
- Empatia w biznesie z perspektywy klientaEmpatia zwiększa kreatywność – wynika z badań. Umiejętność spojrzenia na produkt, usługę z perspektywy klienta ma gigantyczny wpływ na sukces biznesowy. Tylko, jak wejść w buty klienta i spojrzeć na nasz biznes jego oczami?
- Obsługa klienta: miły uśmiech sprzedawcyUśmiechnięty sprzedawca pobudza klienta do zakupu. Uśmiech na dzień dobry podnosi satysfakcję i zadowolenie z jakości obsługi klienta, chęć zakupu oraz lojalności wobec firmy. Co zrobić, by mieć uśmiechniętych pracowników, a tym samym zadowolonych klientów? Jak trenować szczere uśmiechy?
- Heurystyka zakotwiczenia – jak użyć w biznesie?Efekt zakotwiczenia działa niezwykle silnie. Powszechnie jest wykorzystywany w negocjacjach i sprzedaży. Znaleźliśmy całą serię eksperymentów potwierdzających skuteczność heurystyki zakotwiczenia. Oto w jaki sposób możesz wykorzystać ją w praktyce.
- Jak zwiększyć siłę swojej perswazji?Osobista prośba wyrażona twarzą w twarz przynosi kilkukrotnie lepsze efekty niż za pośrednictwem komunikacji elektronicznej. Proszący twarzą w twarz nie doceniają siły swojej perswazji. Natomiast Ci używający maila – odwrotnie, przeceniają skutki własnego działania.
- Strategie sprzedaży: rabaty czy stale niskie ceny?Co wpłynie na wyższą sprzedaż sklepu: podejście w stylu „codziennie niskie ceny” czy przeprowadzanie okresowych akcji rabatowych? Badacze z prestiżowego Massachusetts Institute of Technology (MIT) ustalili, że sprzedawcy mogliby mieć nawet o 10 proc. wyższe dochody, gdyby...
- Ekonomia behawioralna – szkolenia oparte na faktachMałe zmiany mogą doprowadzić do zdumiewających efektów. W Delta Training korzystamy z odkryć noblistów z dziedziny ekonomii behawioralnej, m.in. prof. Richarda Thalera (na zdjęciu). Udoskonalamy programy szkoleniowe i rozwiązania doradcze dla klientów. Oto czym jest ekonomia behawioralna.
- Merchandising w restauracji: jak tworzyć menuSposób przedstawienia potraw w menu może podnieść sprzedaż w restauracji o kilkadziesiąt procent. Oto skuteczne zasady merchandisingu w karcie menu. Wiemy już, że m.in. odpowiednia prezentacja cen, liczba pozycji w kategorii i techniki narracyjne mają wpływ na decyzje klientów.
- Jak przeprosić klienta? Metoda 6 kroków.Oto 6 zasad skutecznych przeprosin wyodrębnionych w serii eksperymentów. Dwie zasady są absolutnie kluczowe, żeby przeprosiny zostały przyjęte. A samo słowo „przepraszam” jest tu najmniej istotne. Czy firmy powinny tworzyć standardy przepraszania swoich klientów.
- Studium przypadku. Co wpływa na efektywność telemarketingu?Jak prowadzić efektywne rozmowy telefoniczne z potencjalnymi klientami. Jak skutecznie sprzedawać przez telefon? Oto studium przypadku kanadyjskiej gazety, która dzięki badaniom zoptymalizowała proces telesprzedaży i osiągnęła przeszło 30 proc. wzrost.
- Jak kolory wpływają na sprzedaż i wizerunek firmyCzy żyletki w czerwonym opakowaniu mają szansę na sukces rynkowy? Okazuje się, że w przypadku kolorów najważniejszy jest kontekst, w którym są one używane. Bez tego przewaga jednego koloru nad drugim nie ma większego znaczenia.
- Dlaczego cena z końcówką 99 groszy podnosi sprzedażCena produktu ma kolosalny wpływ na sprzedaż. Ponad 60 proc. cen na rynku kończy się dziewiątką. Nieprzypadkowo. Z badań wiemy jakie mechanizmy odpowiadają za skuteczność efektu 99. Jednak ta prosta i skuteczna technika nie dotyczy wszystkich artykułów.
- Kreatywny sprzedawca jest lepiej ocenianyKreatywne podejście do klienta może mieć wpływ na sukcesy sprzedażowe. Jak dowodzą autorzy badań, kreatywność pracowników można rozwijać za pomocą narzędzi szkoleniowych, które leżą w gestii działów HR.
- Reklamacje: jak i kiedy przepraszać klientówJak firmy powinny przepraszać swoich klientów, by ich nie stracić? Okazuje się, że sprawa nie jest taka prosta, bo przeprosiny mogą przynieść odwrotny skutek do zamierzonego. Co wynika z badań prowadzonych w Uberze?
- Kto pyta, ten sprzedajeChcesz więcej sprzedawać, zadawaj więcej pytań i w ten sposób nawiązuj dialog biznesowy z klientami. Psycholodzy społeczni nie mają wątpliwości: zadawanie pytań jest skutecznym narzędziem sprzedaży. Potwierdzają to wyniki wielu eksperymentów.
- Korzyści z popełniania błędówNa błędach nie tylko się uczymy, ale również możemy na nich nieźle zarabiać, choć nie zawsze i nie w każdej sytuacji. Co wybierze klient? Toster porysowany, czy bez najmniejszej skazy? Badacze znaleźli odpowiedzi po serii eksperymentów.
- Upominki biznesowe – siła drobnych prezentówKiedy przedstawiciel handlowy przynosi klientowi drobny prezent, ten jest bardziej skłonny do dokonania zakupów. Działa to szczególnie silnie, gdy osoba obdarowana jest szefem. Jednak nie w każdej sytuacji taka strategia jest skuteczna i nie zawsze etyczna.
- Wpływ muzyki na sprzedażJako menedżer za pomocą muzyki możesz wpływać na zachowania klientów i podnosić sprzedaż w swoich sklepach i restauracjach. Z najnowszych badań wiemy już ile decybeli i w jakim rytmie powinieneś serwować swoim klientom, aby zwiększyć sprzedaż.
- Wytrwałość to sukces w sprzedażyCo sprawia, że jedni sprzedawcy osiągają sukcesy, a inni nie. Wytrwałość i upór w dążeniu do zawarcia transakcji. Wytrwałość można zmierzyć liczbą podejmowanych prób. Tylko jak ją trenować?
- 11 sposobów na zyskanie sympatii KlientaO powodzeniu w biznesie decyduje nie tylko zawartość merytoryczna oferty. Często ważniejsze są relacje osobiste. Budowanie długotrwałych relacji z klientami opartych na wzajemnym zaufaniu trwa latami. Są jednak techniki zweryfikowane naukowo, które pomogą Ci zjednać sobie klientów.
- Efekt kameleona w sprzedażyJeśli chcesz zyskać sympatię Klienta, to zwiększysz swoje prawdopodobieństwo naśladując jego zachowanie. Oto cała moc „efektu kameleona.” Ten efekt działa również w korespondencji mailowej.
- Jak stosować techniki narracyjne w sprzedażyTechniki narracyjne zwiększają sprzedaż nawet o 30 procent. Poznaj 10 zasad sprzedaży narracyjnej. Wykorzystaj je do podniesienia sprzedaży. Sprzedaż narracyjna została potwierdzona w badaniach eksperymentalnych.
- Jak nazwa wpływa na sprzedaż produktów i usługTrudna do wymówienia nazwa produktu czy usługi może zniechęcić klientów do zakupu. Podobnie jest z czcionką. Im prostsza, tym ma większą moc perswazyjną. Okazuje się, że sama nazwa produktu, w naszym przypadku jakiegoś szkolenia, może mieć decydujący wpływ na sprzedaż.
- 4 typy klientów i cztery techniki sprzedaży tego samego produktuJakie techniki sprzedaży są skuteczne w zależności od typu Klienta, z którym się spotykasz. Klienci dzielą się generalnie na cztery typy. Do każdego z nich dotrzesz za pomocą innej techniki sprzedaży. Sprawdź przy okazji jakim typem jesteś Ty sam.
MAJA WŁOSZCZOWSKA: moja recepta na dobry plan
Dodatkowo w magazynie "Czekadełko":
- Jak podnieść zaangażowanie pracowników.
- Trzy najważniejsze kompetencje dobrego sprzedawcy.
- Jak w kilka minut zyskać pewność siebie.
Sprawdzone, praktyczne i rzetelne informacje.
Ściągnij magazyn "Czekadełko" już teraz.