Szkolenia biznesowe dla firm - Delta Training

Szkolenia potwierdzone badaniami

  • Klienci
  • Rekomendacje
  • Wyślij zapytanie

  • Firma
  • Oferta
  • Zespół
  • Zapytania ofertowe
  • Praca
  • Badania i rozwój
  • Rekomendacje
  • Kontakt
  • Strona główna
  • »
  • Kreatywność
  • »
  • Kreatywny sprzedawca jest lepiej oceniany

Kreatywny sprzedawca jest lepiej oceniany

Kreatywny sprzedawca jest lepiej oceniany

Kreatywne podejście do klienta może mieć wpływ na sukcesy sprzedażowe. Jak dowodzą autorzy badań, kreatywność pracowników można rozwijać za pomocą narzędzi szkoleniowych, które leżą w gestii działów HR.

„Houston, mamy problem” – brzmiało wezwanie o pomoc, które dotarło do Ziemi z pokładu statku Apollo 13, po eksplozji zbiornika z tlenem, wywołanej zwarciem w instalacji elektrycznej. W efekcie wykonanie celu misji, czyli lądowanie na księżycu okazało się niemożliwe. Priorytetem stało się bezpieczne sprowadzenie załogi na Ziemię. Pojazd znajdował się już jednak w zasięgu pola grawitacyjnego księżyca. Rozwiązaniem okazał się lot w stronę Srebrnego Globu, okrążenie go i skierowanie statku w kierunku domu. Zniszczenia statku były jednak dość poważne. Awarie trzeba było naprawiać przy ograniczonych zasobach sprzętu i środków. Mimo zaangażowania załogi i wsparcia inżynierów z NASA, misja zakończyłaby się katastrofą po awarii filtra dwutlenku węgla. Załogę uratowała kreatywność i twórcze myślenie. Filtr naprawiono za pomocą skarpetki jednego z astronautów i okładki instrukcji operacyjnej.

Wpływ kreatywności na satysfakcję klientów

Kreatywność przydaje się nie tylko w ekstremalnych sytuacjach, ale także w codziennej działalności biznesowej. Okazuje się, że kreatywność jest w cenie nie tylko w takich zawodach jak grafik, projektant wnętrz, ale również sprzedawca i pracownik obsługi klienta. Badania przeprowadzone przez zespół naukowców z University of East Anglia, pod kierunkiem dr Ievy Martinaityte, wykazały, że na przykład w firmach zajmujących się handlem detalicznym, oddziały, które były bardziej kreatywne w ocenie menedżerów, otrzymały również wyższe oceny w ankiecie satysfakcji od swoich klientów.

Warto inwestować w szkolenia z kreatywności

Badanie dotyczyło tego, w jaki sposób kreatywne praktyki działu kadr wpływają na satysfakcję klientów. Autorzy zalecają, aby przedsiębiorstwa inwestowały w rozwój zdolności twórczych pracowników obsługi klienta. Działania mogłyby obejmować warsztaty, które pomagają pracownikom zwiększyć ich kreatywne podejście do klienta oraz szkolenia w zakresie kreatywnego myślenia i technik rozwiązywania problemów. Natomiast szkolenia dla menedżerów powinny pomóc we wskazaniu kierunków oraz stworzeniu systemu nagród za pomysły indywidualne i zespołowe, co również mogłyby pobudzać kreatywność.

Kreatywni są bardziej zadowoleni

Zespół odkrył również, że w firmach, w których działy HR (ang.  human resources – zasoby ludzkie, czyli działy kadr) wspierają pracowników w rozwijaniu kreatywności, pracownicy odczuwają wyższy poziom zaspokojenia ich potrzeb, mają wyższe poczucie kompetencji oraz więzi z ludźmi w zespole.

„Żyjemy w ciągle zmieniającym się środowisku. Firmy muszą dostosowywać się do zmian technologicznych i potrzeb klientów. Klienci chcą bardziej osobistej obsługi i pokazujemy, że bardziej kreatywne podejście jest sposobem na zwiększenie ich zadowolenia. Będzie ono w coraz większym stopniu wynikać z kreatywnego, a nie książkowego podejścia do roli pracowników na pierwszej linii” – mówi dr Ieva Martinaityte.

Wyniki badań przeprowadzonych w 53 oddziałach dwóch międzynarodowych firm (329 pracowników), sugerują, że za pomocą narzędzi dostępnych dla działów HR, można pomóc pracownikom być bardziej pewnymi siebie, uzyskać kontrolę nad własną pracą i angażować się w kreatywne działania. Badania opublikowano w czasopiśmie „Journal of Management”.

Według Słownika Języka Polskiego PWN, kreatywny oznacza: tworzący coś nowego lub oryginalnego. Oznacza to także nowe, często zaskakujące podejście do pracy. Wyobraźmy sobie dwie sytuacje. Pierwszą w anonimowym biurze obsługi klienta, gdzie wszyscy pracownicy jak mantrę powtarzają wyuczoną formułkę w sposób chłodny, bez zastanowienia i z wyraźną chęcią na jak najszybsze pozbycie się problemu, czyli petenta i drugą w sklepie osiedlowym, gdzie uśmiechnięci sprzedawcy nawiązują z nami przyjacielski kontakt, zabawiają rozmową jednocześnie realizując nasze zamówienia. Która z sytuacji jest nam bliższa?

Kreatywny sprzedawca kukurydzy

Bez żadnych wątpliwości milej będziemy wspominać wizytę w sklepie, gdzie pracownik zażartuje, opowie coś zabawnego, nawiąże z nami kontakt emocjonalny, a jednocześnie zidentyfikuje potrzebę i będzie chciał jak najlepiej ją zaspokoić. Chętniej też wrócimy do takiego sklepu, bo będziemy go milej wspominać niż wizytę w bezosobowym biurze, a po kilku wizytach, sprzedawca będzie wydawał nam się dobrym znajomym. Jednak będzie to wyłączna zasługa tego sprzedawcy, jego motywacji, zainteresowania osiągnięciem celu, a także kreatywności i nieszablonowego zachowania. Takie na pewno przejawiał słynny już sprzedawca kukurydzy na plaży w Mielnie, który latem 2017 roku stał się gwiazdą Internetu. W ciągu dwóch dni filmik pokazujący w jaki sposób sprzedaje kukurydzę obejrzało 250 tysięcy ludzi. Mężczyzna z kukurydzą udawał śpiewającego księdza, a przy tym użył niecenzuralnego słowa: „Kupcie kukurydzę, nie dajcie się prosić. Bo mi się już tego k**wa nie chce nosić!” Przyśpiewek było więcej, np. „Ludzie, ludzie, co wy śpicie, kukurydzy nie widzicie?!!!” Efekt był taki, że kukurydza znakomicie się sprzedawała.

Tomasz Nowak

Zapytaj o szkolenia z kreatywności. Kliknij i dowiedz się więcej.

W Delta Training śledzimy najważniejsze publikacje na świecie dotyczące badań, odkryć i trendów w obszarach miękkich kompetencji, które zwiększają efektywność pracowników. Rzetelne informacje publikowane w czasopismach naukowych są trudne do znalezienia, zrozumienia i często nie zapewniają szybkich, praktycznych wniosków. Jeśli jednak cenieni naukowcy badali problem, który teraz sam próbujesz rozwiązać, to może chciałbyś poznać ich wnioski i rekomendacje przed podjęciem decyzji? Jeśli tak, to zapraszamy do naszego działu „Badań i rozwoju.” Publikujemy tam informacje tylko z rzetelnych, wyselekcjonowanych źródeł. Wyniki i wnioski z badań i eksperymentów inspirują nas do ulepszania naszych szkoleń biznesowych dla firm, sposobów przekazywania wiedzy i umiejętności uczestnikom naszych szkoleń, tworzenia angażujących ćwiczeń oraz różnorodnych, ciekawych materiałów szkoleniowych.

    Zapytaj o szkolenia dla swojej firmy

    • Kontakt w sprawie szkolenia:

      + 48 609 021 025

      + 48 512 344 916


      Wyślij zapytanie

    • Przeczytaj również

      Metoda Walta Disneya

      Jak ułatwić klientowi podjęcie decyzji?

      Ciekawość sprzyja kreatywności i sprzedaży

      Studium przypadku. Co wpływa na efektywność telemarketingu?

      Dlaczego cena z końcówką 99 groszy podnosi sprzedaż

      Kto pyta, ten sprzedaje

      Korzyści z popełniania błędów

      Wpływ muzyki na sprzedaż

      Wytrwałość równa się sukces w sprzedaży

      11 sposobów na zyskanie sympatii klienta

      Jak stosować techniki narracyjne do zwiększania sprzedaży

      Jak nazwa wpływa na sprzedaż produktów i usług

      4 typy klientów i 4 techniki sprzedaży tego samego produktu

      Jak kolory wpływają na sprzedaż i wizerunek firmy

      Co wpływa na wysokość napiwków?

    MAJA WŁOSZCZOWSKA: moja recepta na dobry plan

    Dodatkowo w magazynie "Czekadełko":

    • Jak podnieść zaangażowanie pracowników.
    • Trzy najważniejsze kompetencje dobrego sprzedawcy.
    • Jak w kilka minut zyskać pewność siebie.

    Sprawdzone, praktyczne i rzetelne informacje.

    Ściągnij magazyn "Czekadełko" już teraz.

      • Akceptuję politykę prywatności
      • Przepisz kod weryfikacyjny: captcha

      OFERTA SZKOLEŃ
      BIZNESOWYCH DLA FIRM

      Szkolenia sprzedażowe Szkolenia menedżerskie Szkolenia rozwój osobisty Szkolenia praca zespołowa Szkolenia kreatywność

      DIAGNOZA KOMPETENCJI

      Ocena 360 stopni Assessment Center Development Center

      BADANIA I ROZWÓJ

      Najważniejsze artykuły Case studies Na flipcharcie Delta Training w mediach

      O NAS

      Firma szkoleniowa Delta Training Styl i filozofia prowadzenia szkoleń Zapytaj o ofertę szkoleniową Kontakt

      Wszelkie prawa zastrzeżone © Delta Training | Polityka prywatności | Polityka jakości
      Realizacja: Strony internetowe CubeMatic

      +48 609 021 025