Szkolenia biznesowe dla firm - Delta Training

Szkolenia potwierdzone badaniami

  • Klienci
  • Rekomendacje
  • Wyślij zapytanie

  • Firma
  • Oferta
  • Zespół
  • Zapytania ofertowe
  • Praca
  • Badania i rozwój
  • Rekomendacje
  • Kontakt
  • Strona główna
  • »
  • Efektywność osobista
  • »
  • Jak zwiększyć siłę swojej perswazji?

Jak zwiększyć siłę swojej perswazji?

Jak zwiększyć siłę swojej perswazji?

Osobista prośba wyrażona twarzą w twarz przynosi kilkukrotnie lepsze efekty niż za pośrednictwem komunikacji elektronicznej. Proszący twarzą w twarz nie doceniają siły swojej perswazji. Natomiast Ci używający e-maila – wręcz przeciwnie, przeceniają skutki własnego działania.

Każdego roku wolontariusze Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy wybiegają na ulicę z puszkami prosząc o wsparcie projektu, który ma być zrealizowany z zebranych funduszy. Nie przeszkadza im zimno, ani zła pogoda, bo najważniejszy jest plan, który chcą zrealizować. Idea, która im przyświeca to pomoc potrzebującym, celem jest zebranie jak największej kwoty na zakup sprzętu medycznego, metoda to osobisty kontakt z darczyńcami, efekt to zebrane miliony złotych każdego roku. Jak potwierdzają badania, kontakt twarzą w twarz, jest najskuteczniejszym sposobem uzyskiwania pomocy.

Zwracaj się osobiście z prośbą do współpracowników

Podobna sytuacja ma miejsce, gdy w pracy zaczynasz prowadzenie nowego projektu. Potrzebujesz wsparcia zespołu. Kuszące wydaje się wysłanie e-maila do wszystkich współpracowników, bo jest łatwe i szybkie. Jednak badania przeprowadzone przez dwójkę psychologów,  dr Mahdi Roghanizada (Uniwersytet Waterloo) i prof. Vanessę Bohns (Uniwersytet Cornell), potwierdzają jednoznacznie, że szansa na uzyskanie wsparcia rośnie jeśli zwrócisz się do współpracowników osobiście i twarzą w twarz poprosisz o pomoc.

Bezpośredni kontakt 7 razy skuteczniejszy od e-maila

W dwóch badaniach uczestnicy poprosili nieznajomych, aby spełnili ich prośby. W pierwszym prośba o wypełnienie ankiety była przekazywana osobiście lub za pośrednictwem poczty elektronicznej. Proszący mieli oszacować ile z tych próśb zostanie zrealizowanych. Obie grupy wolontariuszy uważały, że uda im się przekonać 5 osób na 10. Okazało się, że jedna grupa przeszacowała sukces, a druga nie doszacowała. Podczas, gdy osoby wysyłające e-mail przekonały około 10 proc. osób do spełnienia ich prośby, bezpośrednie prośby od nieznajomego przyniosły sukces na poziomie 70%.

W drugim badaniu procedura była nieco bardziej skomplikowana. Przeprowadzono je na grupie, która już wyraziła zgodę na wypełnienie płatnej ankiety z 1 dolara. Prośba skierowana do tych osób zawierała konieczność wypełnienie drugiej, tym razem bezpłatnej ankiety. Ponownie, wnioskodawcy w obu grupach przewidzieli takie same wskaźniki sukcesu. Jednak osoby, które kontaktowały się bezpośrednio osiągnęły znacznie lepsze efekty.

Dlaczego bezpośredni kontakt jest bardziej perswazyjny

Jednym z powodów, dla których prośby osobiste są o wiele bardziej skuteczne, jest to, że ludzie czują się bardziej niezręcznie i niekomfortowo odmawiając osobie patrzącej im w oczy.  

W kilku poprzednich badaniach Bohns wykazała, że ludzie nie doceniają swoich zdolności perswazji. W sumie w ramach 12 eksperymentów przeprowadzonych na 14 tysiącach nieznajomych, do których zwracano się z różnymi prośbami; od pożyczenia telefonu po przekazanie darowizny, uzyskiwano podobne wyniki. Proszący źle oceniali prawdopodobieństwo wyrażenia zgody na ich prośbę. Według Bohns osoby wyrażające prośbę tak bardzo koncentrują się na własnym dyskomforcie, że nie uwzględniają zupełnie uczuć, emocji i perspektywy osoby, którą proszą o przysługę.

Tomasz Nowak

Zapytaj o szkolenia sprzedażowe dla pracowników firmy. Kliknij i dowiedz się więcej.

W Delta Training śledzimy najważniejsze publikacje na świecie dotyczące badań, odkryć i trendów w obszarach miękkich kompetencji, które zwiększają efektywność pracowników. Rzetelne informacje publikowane w czasopismach naukowych są trudne do znalezienia, zrozumienia i często nie zapewniają szybkich, praktycznych wniosków. Jeśli jednak cenieni naukowcy badali problem, który teraz sam próbujesz rozwiązać, to może chciałbyś poznać ich wnioski i rekomendacje przed podjęciem decyzji? Jeśli tak, to zapraszamy do naszego działu „Badań i rozwoju.” Publikujemy informacje tylko z rzetelnych, wyselekcjonowanych źródeł. Wyniki i wnioski z badań i eksperymentów inspirują nas do ulepszania naszych szkoleń biznesowych dla firm, sposobów przekazywania wiedzy i umiejętności uczestnikom naszych szkoleń, tworzenia angażujących ćwiczeń oraz różnorodnych, ciekawych materiałów szkoleniowych.

    Zapytaj o szkolenia dla swojej firmy

    • Kontakt w sprawie szkolenia:

      + 48 609 021 025

      + 48 512 344 916


      Wyślij zapytanie

    • Opinie uczestników

    • Referencje

    • Ocena szkolenia przez Uczestników

    • Przeczytaj również

      Zasady pisania e-maili służbowych

      Emotikony w mailach. Czy używać?

      Jak ułatwić klientowi podjęcie decyzji?

      Co zwiększy bardziej sprzedaż: rabaty czy stale niskie ceny

      Społeczny dowód słuszności w biznesie

      Konflikt w pracy może być dobry

      Merchandising w restauracji: jak tworzyć menu

      Jak stosować techniki narracyjne do zwiększania sprzedaży

      Kreatywny sprzedawca jest lepiej oceniany

      Kiedy i jak przepraszać klientów

      Kto pyta, ten sprzedaje

      Korzyści z popełniania błędów

      Wpływ muzyki na sprzedaż

      Wytrwałość równa się sukces w sprzedaży

      11 sposobów na zyskanie sympatii klienta

      Jak nazwa wpływa na sprzedaż produktów i usług

      4 typy klientów i 4 techniki sprzedaży tego samego produktu

      Jak kolory wpływają na sprzedaż i wizerunek firmy

    MAJA WŁOSZCZOWSKA: moja recepta na dobry plan

    Dodatkowo w magazynie "Czekadełko":

    • Jak podnieść zaangażowanie pracowników.
    • Trzy najważniejsze kompetencje dobrego sprzedawcy.
    • Jak w kilka minut zyskać pewność siebie.

    Sprawdzone, praktyczne i rzetelne informacje.

    Ściągnij magazyn "Czekadełko" już teraz.

      • Akceptuję politykę prywatności
      • Przepisz kod weryfikacyjny: captcha

      OFERTA SZKOLEŃ
      BIZNESOWYCH DLA FIRM

      Szkolenia sprzedażowe Szkolenia menedżerskie Szkolenia rozwój osobisty Szkolenia praca zespołowa Szkolenia kreatywność

      DIAGNOZA KOMPETENCJI

      Ocena 360 stopni Assessment Center Development Center

      BADANIA I ROZWÓJ

      Najważniejsze artykuły Case studies Na flipcharcie Delta Training w mediach

      O NAS

      Firma szkoleniowa Delta Training Styl i filozofia prowadzenia szkoleń Zapytaj o ofertę szkoleniową Kontakt

      Wszelkie prawa zastrzeżone © Delta Training | Polityka prywatności | Polityka jakości
      Realizacja: Strony internetowe CubeMatic

      +48 609 021 025