Jeśli chcesz zyskać sympatię Klienta, to zwiększysz swoje prawdopodobieństwo naśladując jego zachowanie. Oto cała moc „efektu kameleona.”
Tą strategię pozyskiwania sympatii Klienta możemy śmiało nazwać „lustrzanym odbiciem.” Polega ona na naśladowaniu czyjegoś zachowania. W czasie rozmowy staraj się naśladować język ciała, gesty i mimikę twarzy rozmówcy.
Badania nad „efektem kameleona”
Badania przeprowadzone w 1999 roku przez Nowojorski Uniwersytet potwierdziły tzw. „efekt kameleona”, który uwidacznia się gdy ludzie nieświadomie zaczynają imitować zachowanie innych, co z kolei może ułatwiać zawiązywanie pozytywnej relacji między nimi. Grupa 78 mężczyzn i kobiet została zaangażowana w zadanie z udziałem partnera podstawionego przez badaczy. Partnerzy ci w różny sposób naśladowali swoich rozmówców podczas gdy badacze potajemnie nagrywali ich wzajemną relację. Na koniec badacze zapytali uczestników jak bardzo polubili swoich partnerów. Okazało się, że uczestnicy pozytywniej odbierali partnerów, którzy naśladowali ich zachowanie.
„Efekt kameleona” w korespondencji mailowej
Badania nad „efektem kameleona” zostały wielokrotnie potwierdzone. – Rozmówca nie jest w stanie się zorientować, że go naśladujemy, a nawet gdyby mu się to udało, to i tak efekt sympatii zostanie podtrzymany – mówi prof. Wojciech Kulesza z Uniwersytetu SWPS, autor książki „Efekt kameleona: psychologia naśladownictwa”. Ten efekt działa również w korespondencji mailowej. Odwzajemniaj buźki, uśmieszki i inne emotikony, a będziesz bardziej lubiany przez drugą stronę.
W Delta Training śledzimy najważniejsze publikacje na świecie dotyczące badań, odkryć i trendów w obszarach miękkich kompetencji, które zwiększają efektywność pracowników. Rzetelne informacje publikowane w czasopismach naukowych są trudne do znalezienia, zrozumienia i często nie zapewniają szybkich, praktycznych porad. Jeśli jednak cenieni naukowcy badali problem, który teraz sam próbujesz rozwiązać, to może chciałbyś poznać ich wnioski i rekomendacje przed podjęciem decyzji? Jeśli tak, to zapraszamy do naszego działu „Badań i rozwoju.” Publikujemy tam informacje tylko z rzetelnych, wyselekcjonowanych źródeł. Wyniki i wnioski z badań inspirują nas do ulepszania naszych szkoleń biznesowych dla firm, sposobów przekazywania wiedzy i umiejętności uczestnikom naszych szkoleń, tworzenia angażujących ćwiczeń oraz różnorodnych, ciekawych materiałów szkoleniowych.
Kontakt w sprawie szkolenia:
Przeczytaj również
Efekt halo, aureoli, w praktyce
Kreatywny sprzedawca jest lepiej oceniany
Kiedy i jak przepraszać klientów
Kto pyta, ten sprzedaje
Korzyści z popełniania błędów
Wpływ muzyki na sprzedaż
Wytrwałość równa się sukces w sprzedaży
11 sposobów na zyskanie sympatii klienta
Jak stosować techniki narracyjne do zwiększania sprzedaży
Jak nazwa wpływa na sprzedaż produktów i usług
4 typy klientów i 4 techniki sprzedaży tego samego produktu
Dlaczego cena z końcówką 99 groszy podnosi sprzedaż
Wpływ drobnych prezentów na decyzje klientów
Studium przypadku. Co wpływa na efektywność telemarketingu?
MAJA WŁOSZCZOWSKA: moja recepta na dobry plan
Dodatkowo w magazynie "Czekadełko":
- Jak podnieść zaangażowanie pracowników.
- Trzy najważniejsze kompetencje dobrego sprzedawcy.
- Jak w kilka minut zyskać pewność siebie.
Sprawdzone, praktyczne i rzetelne informacje.
Ściągnij magazyn "Czekadełko" już teraz.