Klienci często nas pytają o fakty, najlepiej liczby, pokazujące zwrot z inwestycji (ROI) w miękkie szkolenia. Wszystkie znane nam dowody, również liczby, zebraliśmy w tym tekście. Najnowsze badania dowodzą niezbicie, że firmy, które inwestują w szkolenia osiągają lepsze wyniki biznesowe. Po prostu inwestycja w szkolenia się opłaca. I to bardzo. Oto fakty.
Amerykańskie Stowarzyszenie Kształcenia i Rozwoju (ASTD) zebrało informacje o szkoleniach z ponad 2500 firm. Wynika z nich jasno, że firmy, które inwestują w szkolenia:
– Mają o 218 proc. wyższy dochód w przeliczeniu na jednego pracownika niż te, które tego nie robią.
– Generują o 6 procent wyższy zwrot dla akcjonariuszy od firm, które nie szkolą swoich pracowników.
– Pracownicy amerykańskich firm średnio spędzili na szkoleniach w 2012 roku – ponad 30 godzin. Natomiast pracownicy najlepszych organizacji w USA – prawie 58 godzin, czyli o niemal 28 godzin więcej.
Firmy, które w ciągu roku inwestują w szkolenie jednego pracownika 1500 dolarów lub więcej osiągają średnio o 24 proc. wyższe marże niż spółki, które wydają mniej na szkolenia pracowników – dowodzi z kolei amerykański „HR Magazine.”
Można również znaleźć twarde dowody korzyści z inwestycji w punktowe umiejętności, np. w szkolenia z kreatywności, czyli coś co wydaje się być mało uchwytne we wskaźnikach ROI. Wiele organizacji, takich jak 3M, Frito-Lay, czy Texas Instruments wprowadziło systematyczne szkolenia dotyczące kreatywności i mogą pochwalić się znakomitymi wynikami. Frito-Lay, na przykład osiągnęło 600 mln dolarów oszczędności w ciągu czterech lat z powodu programów szkoleniowych z kreatywności (Arthur VanGundy, 2005).
„Wall Street Journal” informuje, że dwuletni program szkoleniowy z zakresu kreatywności w General Electric spowodował wzrost zatwierdzonych patentów o 60 proc.
Wydaje się, że znając te dane każda firma powinna jak najszybciej zainwestować w szkolenia. Jednak są organizacje, które mają wątpliwości. Dlaczego? Być może wiąże się to z tym, że branża szkoleniowa ma trudność z precyzyjnym wyliczeniem ROI (zwrotu z inwestycji). Specjalizujemy się w szkoleniach z miękkich umiejętności biznesowych i doskonale wiemy, że często potrzeba czasu, aby nowe umiejętności zdobyte podczas treningu wpłynęły na wyniki finansowe. Nie jest też łatwo śledzić punkt po punkcie te nowe umiejętności. Jeśli zespół sprzedaży uczestniczył w kompleksowym programie szkoleniowym i w kolejnym roku wyniki sprzedaży idą ostro w górę, to powstaje pytanie: czy to z powodu programu szkoleniowego, czy może dlatego, że upadł jeden z poważnych konkurentów? Jest zbyt wiele zmiennych poza szkoleniami wpływającymi na ostateczny wynik sprzedażowy, czy wynik całej organizacji.
Niewiele firm na świecie może sobie pozwolić na badania kontrolne, aby ostatecznie ustalić ROI szkolenia. Jest za to dużo, poważnych i zweryfikowanych badań, takich jak wymienione powyżej, które niezbicie dowodzą, że inwestycje w szkolenia przynoszą firmie wymierne korzyści.
W Delta Training śledzimy najważniejsze publikacje na świecie dotyczące badań, odkryć i trendów w obszarach miękkich kompetencji, które zwiększają efektywność pracowników. Rzetelne informacje publikowane w czasopismach naukowych są trudne do znalezienia, zrozumienia i często nie zapewniają szybkich, praktycznych porad. Jeśli jednak cenieni naukowcy badali problem, który teraz sam próbujesz rozwiązać, to może chciałbyś poznać ich wnioski i rekomendacje przed podjęciem decyzji? Jeśli tak, to zapraszamy do naszego działu „Badań i rozwoju.” Publikujemy tam informacje tylko z rzetelnych, wyselekcjonowanych źródeł. Wyniki i wnioski z badań inspirują nas do ulepszania naszych szkoleń biznesowych dla firm, sposobów przekazywania wiedzy i umiejętności uczestnikom naszych szkoleń, tworzenia angażujących ćwiczeń oraz różnorodnych, ciekawych materiałów szkoleniowych.
Kontakt w sprawie szkolenia:
Przeczytaj również
Umiejętności miękkie coraz ważniejsze
Jakie są efekty e-learningu?
Szkolenia biznesowe - Kraków
Wady i zalety szkoleń online: nasza filozofia pracy
Czy szkolenia z pracy zespołowej mają sens
Pytania rekrutacyjne: jak poznać prawdę o kandydacie
Assessment center to skuteczna metoda rekrutacji
10 korzyści ze szkoleń zamkniętych szytych na miarę dla firm
Jak wzmocnić efekty szkolenia w firmie
Miękkie szkolenia ważniejsze od twardej wiedzy
Wokół szkoleń, czyli sklep z myślami, anegdotami i refleksjami
Dobre szkolenia dla firm - Bielsko-Biała
MAJA WŁOSZCZOWSKA: moja recepta na dobry plan
Dodatkowo w magazynie "Czekadełko":
- Jak podnieść zaangażowanie pracowników.
- Trzy najważniejsze kompetencje dobrego sprzedawcy.
- Jak w kilka minut zyskać pewność siebie.
Sprawdzone, praktyczne i rzetelne informacje.
Ściągnij magazyn "Czekadełko" już teraz.