Szkolenie z technik aktywnego słuchania oparte jest na praktycznych wnioskach z rzetelnych badań
Na szkoleniu każdy uczestnik intensywnie przećwiczy aktywne słuchanie i otrzyma feedback od rozmówcy.
Każde szkolenie projektujemy indywidualnie, bo specjalizujemy się w szkoleniach biznesowych szytych na miarę dla firm. Jest to przykładowy temat realizowanego przez nas praktycznego szkolenia z obszaru rozwoju osobistego.
Profil Uczestnika:
Menedżerowie i pracownicy wszystkich poziomów w organizacji.
Po szkoleniu każdy z Uczestników:
Aktywnie słucha swoich współpracowników i pracowników.
Stosuje techniki zwiększające efektywne słuchanie.
Ma świadomość wpływu kontekstu na proces aktywnego słuchania.
Usuwa dystraktory obniżające jakość aktywnego słuchania.
Akceptuje ciszę w trakcie rozmowy.
Jest ciekawy swojego rozmówcy.
Nawiązuje długotrwałe relacje.
Kontroluje wskaźniki behawioralne dotyczące aktywnego słuchania.
Główne punkty programu:
- Cechy dobrego słuchacza.
- Po czym poznaję, że jestem słuchana/słuchany?
- Korzyści z aktywnego słuchania.
- Jak stosować improwizację komediową w ćwiczeniu aktywnego słuchania.
- Jak strach przed milczeniem utrudnia aktywne słuchanie.
- Dlaczego warto akceptować ciszę w rozmowie?
- Jak zarządzać swoją uwagą podczas słuchania.
- Jak umiejętność przyjęcia innej perspektywy sprzyja aktywnemu słuchaniu.
- Jak pielęgnować ciekawość.
- Jak być autentycznie zaciekawioną/zaciekawionym rozmówcą?
- Jaki rodzaj pytań zadawać w procesie aktywnego słuchania?
- Jak kontekst wpływa na jakość aktywnego słuchania.
- Postawa w trakcie aktywnego słuchania.
- Badania behawioralne i z psychologii społecznej dotyczące aktywnego słuchania.
- Co przeszkadza w aktywnym słuchaniu.
- Jak efekt następnego w kolejce utrudnia aktywne słuchanie.
- Techniczna strona słuchania: kontakt wzrokowy, potakiwanie, nieprzerywanie.
- Rola parafrazy i podsumowywania w trakcie aktywnego słuchania.
- Zwroty świadczące o aktywnym słuchaniu.
- Jak poznasz, że aktywnie słuchałaś/słuchałeś rozmówcy?
- Wskaźniki behawioralne świadczące o aktywnym słuchaniu.
- Gra podsumowująca szkolenie.
Metoda pracy:
Kładziemy nacisk na praktykę i doświadczenie. Pracujemy zgodnie z metodą nauki osób dorosłych opracowaną przez Davida Kolba (tzw. Cykl Kolba), której głównym założeniem jest uczenie się przez doświadczenie. W szkoleniu wykorzystujemy: Ćwiczenia zespołowe i indywidualne. Studia przypadków. Sesje grupowych oraz indywidualnych informacji zwrotnych. Dyskusje oraz gry.
Czas trwania szkolenia:
2 dni, program może być jednak dostosowany do potrzeb organizacji.
Kontakt w sprawie szkolenia:
Opinie uczestników
„Program i sposób przeprowadzenia szkolenia na najwyższym poziomie, super atmosfera :)”
„Indywidualne podejście, dobrze skrojona agenda i case’y.”
„Bardzo wartościowe i ciekawe szkolenie.”
„Genialne prowadzenie.”
„Profesjonalizm.”
„Dopasowanie przykładów do tych rzeczywistych z naszego życia.”
„Świetnie przygotowane szkolenie z researchem pod kątem naszego środowiska pracy i organizacji.”
„Super szkolenie, bardzo przydatne, praktyczne i przede wszystkim nienudne.”
„Uważam, że szkolenie było profesjonalnie przygotowane i prowadzone. Trenerzy wykazali się nie tylko wiedzą, ale też umiejętnością utrzymania zainteresowania i ciągłej aktywności uczestników. Ćwiczeń było dużo – za to duży plus, bo w teorii wszystko inaczej wygląda niż w praktyce. Wiele się dowiedziałam i jestem bardzo zadowolona.”
Referencje
„Dało się zauważyć innowacyjne i elastyczne podejście firmy Delta Training. Z całą odpowiedzialnością mogę polecić firmę Delta Training jako rzetelnego, elastycznego i godnego zaufania partnera biznesowego.”
Piotr Dębski, Country Director, Biogen Idec Polska sp. z.o.o.
--------------------------------------------------------- „…W wyborze firmy szkoleniowej kierowaliśmy się profesjonalizmem i doświadczeniem trenerów firmy Delta Training oraz przekonaniem, że nasze wymagania, co do jakości projektu będą spełnione. Z całą odpowiedzialnością możemy zarekomendować firmę Delta Training i jej usługi”.
Magdalena Śliwińska, Dyrektor ds. Zasobów Ludzkich, Kancelaria Wardyński i Wspólnicy.Ocena szkolenia przez Uczestników