63 proc. menedżerów, zatrudniając lub awansując pracowników, zwraca uwagę przede wszystkim na ich miękkie kompetencje (czyli zdolności interpersonalne). Liczą się one nawet nieco bardziej niż umiejętności zawodowe (62 proc. wskazań) – wynika z badań Net Future Institute opublikowanych przez „Psychology Today”.
Istnieje wiele badań potwierdzających ogromne znaczenie miękkich kompetencji. – Wielu pracodawców uważa, że miękkie umiejętności są ważniejsze od twardych. Jeśli ktoś ma odpowiednie nastawienie, to przychodzi do pracy punktualnie, dobrze odnajduje się w pracy zespołowej. Jest to ważniejsze niż wiedza, jak używać odpowiedniego oprogramowania – twierdzi Wilhelmina Leigh z Centrum Studiów Politycznych i Ekonomicznych w Waszyngtonie.
Badania przeprowadzone przez dwóch ekonomistów Uniwersytetu Massachusetts dowiodły, że 86 procent pracodawców umiejętności miękkie uważa za jedne z najważniejszych kryteriów branych pod uwagę przy zatrudnianiu nowych pracowników – relacjonuje „Chicago Tribune”.
Już w badaniach z 2012 roku przeprowadzonych przez Szkołę Główną Handlową, Amerykańską Izbę Handlową w Polsce oraz Ernst&Youn również się okazało, że dla pracodawców od tzw. twardej wiedzy zawodowej ważniejsze są kompetencje miękkie. Równie ważne są znajomość języków obcych i narzędzi informatycznych. Według pracodawców absolwentom polskich uczelni najbardziej brakuje takich kompetencji miękkich jak: umiejętność określania priorytetów, organizacja pracy oraz rozumienie własnych mocnych stron i ograniczeń. Pracodawcy podkreślali również potrzebę nauki pracy zespołowej.
Kontakt w sprawie szkolenia:
Przeczytaj również
Czy szkolenia z pracy zespołowej mają sens
Szkolenia biznesowe - Kraków
Pytania rekrutacyjne: jak poznać prawdę o kandydacie
Assessment center to skuteczna metoda rekrutacji
Jak wzmocnić efekty szkolenia w firmie
Miękkie szkolenia się opłacają. Twarde dane!
10 korzyści ze szkoleń zamkniętych szytych na miarę dla firm
Wokół szkoleń, czyli sklep z myślami, anegdotami i refleksjami
Dobre szkolenia dla firm - Bielsko-Biała
MAJA WŁOSZCZOWSKA: moja recepta na dobry plan
Dodatkowo w magazynie "Czekadełko":
- Jak podnieść zaangażowanie pracowników.
- Trzy najważniejsze kompetencje dobrego sprzedawcy.
- Jak w kilka minut zyskać pewność siebie.
Sprawdzone, praktyczne i rzetelne informacje.
Ściągnij magazyn "Czekadełko" już teraz.