Szkolenia biznesowe dla firm - Delta Training

Szkolenia potwierdzone badaniami

  • Klienci
  • Rekomendacje
  • Wyślij zapytanie

  • Firma
  • Oferta
  • Zespół
  • Zapytania ofertowe
  • Praca
  • Badania i rozwój
  • Rekomendacje
  • Kontakt
  • Strona główna
  • »
  • Praktyczne artykuły
  • »
  • Miękkie kompetencje ważniejsze od twardej wiedzy

Miękkie kompetencje ważniejsze od twardej wiedzy

Miękkie kompetencje ważniejsze od twardej wiedzy

63 proc. menedżerów, zatrudniając lub awansując pracowników, zwraca uwagę przede wszystkim na ich miękkie kompetencje (czyli zdolności interpersonalne). Liczą się one nawet nieco bardziej niż umiejętności zawodowe (62 proc. wskazań) – wynika z badań Net Future Institute opublikowanych przez „Psychology Today”.

Istnieje wiele badań potwierdzających ogromne znaczenie miękkich kompetencji. – Wielu pracodawców uważa, że ​​miękkie umiejętności są ważniejsze od twardych. Jeśli ktoś ma odpowiednie nastawienie, to przychodzi do pracy punktualnie, dobrze odnajduje się w pracy zespołowej. Jest to ważniejsze niż wiedza, jak używać odpowiedniego oprogramowania – twierdzi Wilhelmina Leigh z Centrum Studiów Politycznych i Ekonomicznych w Waszyngtonie.

Badania przeprowadzone przez dwóch ekonomistów Uniwersytetu Massachusetts dowiodły, że 86 procent pracodawców umiejętności miękkie uważa za jedne z najważniejszych kryteriów branych pod uwagę przy zatrudnianiu nowych pracowników – relacjonuje „Chicago Tribune”.

W badaniach z 2012 roku przeprowadzonych przez Szkołę Główną Handlową, Amerykańską Izbę Handlową w Polsce oraz Ernst&Youn również się okazało, że dla pracodawców od tzw. twardej wiedzy zawodowej ważniejsze są kompetencje miękkie. Równie ważne są znajomość języków obcych i narzędzi informatycznych. Według pracodawców absolwentom polskich uczelni najbardziej brakuje takich kompetencji miękkich jak: umiejętność określania priorytetów, organizacja pracy oraz rozumienie własnych mocnych stron i ograniczeń. Pracodawcy podkreślali również potrzebę nauki pracy zespołowej.

    Zapytaj o szkolenia dla swojej firmy

    • Kontakt w sprawie szkolenia:

      + 48 609 021 025

      + 48 512 344 916


      Wyślij zapytanie

    • Przeczytaj również

      Czy szkolenia z pracy zespołowej mają sens

      Szkolenia biznesowe - Kraków

      Pytania rekrutacyjne: jak poznać prawdę o kandydacie

      Assessment center to skuteczna metoda rekrutacji

      Jak wzmocnić efekty szkolenia w firmie

      Miękkie szkolenia się opłacają. Twarde dane!

      10 korzyści ze szkoleń zamkniętych szytych na miarę dla firm

      Wokół szkoleń, czyli sklep z myślami, anegdotami i refleksjami

      Dobre szkolenia dla firm - Bielsko-Biała

    MAJA WŁOSZCZOWSKA: moja recepta na dobry plan

    Dodatkowo w magazynie "Czekadełko":

    • Jak podnieść zaangażowanie pracowników.
    • Trzy najważniejsze kompetencje dobrego sprzedawcy.
    • Jak w kilka minut zyskać pewność siebie.

    Sprawdzone, praktyczne i rzetelne informacje.

    Ściągnij magazyn "Czekadełko" już teraz.

      • Akceptuję politykę prywatności
      • Przepisz kod weryfikacyjny: captcha

      OFERTA SZKOLEŃ
      BIZNESOWYCH DLA FIRM

      Szkolenia sprzedażowe Szkolenia menedżerskie Szkolenia rozwój osobisty Szkolenia praca zespołowa Szkolenia kreatywność

      DIAGNOZA KOMPETENCJI

      Ocena 360 stopni Assessment Center Development Center

      BADANIA I ROZWÓJ

      Najważniejsze artykuły Case studies Na flipcharcie Delta Training w mediach

      O NAS

      Firma szkoleniowa Delta Training Styl i filozofia prowadzenia szkoleń Zapytaj o ofertę szkoleniową Kontakt

      Wszelkie prawa zastrzeżone © Delta Training | Polityka prywatności | Polityka jakości
      Realizacja: Strony internetowe CubeMatic

      +48 609 021 025