Delegowanie zadań sprawia, że zyski rosną o 20 proc. – wynika z badań.
Szkolenie z delegowania zadań dostarczy menedżerom praktycznych narzędzi do efektywnego przekazywania zadań i odpowiedzialności.
Profil Uczestnika
Menedżerowie niższego, średniego i wyższego szczebla.
Najważniejsze korzyści dla Uczestnika
Ma świadomość korzyści dla siebie, pracownika i organizacji z delegowania zadań.
Skutecznie zleca zadania i monitoruje status ich wykonania.
Udziela efektywnej informacji zwrotnej budującej postawę odpowiedzialności i motywacji do realizacji przez pracownika kolejnych zleconych zadań.
Główne punkty programu
- Menedżerskie postawy wobec delegowania.
- Jak objawia się i czym skutkuje postawa „Jak ja tego nie zrobię, to nikt tego nie zrobi”
- Jakie korzyści delegowanie przynosi menedżerowi, pracownikowi i organizacji.
- Na jakie pytania powinien odpowiadać komunikat dotyczący delegowania.
- Jak nadawać sens wykonywanej pracy podczas delegowania zadania.
- Kamienie milowe w delegowaniu zadań.
- Jak poinformować pracownika o metodach monitorowania zleconego zadania oraz gotowości do wsparcia.
- Jak stosować technikę salami?
- Jak stawiać pytania sokratejskie w procesie delegowania zadań?
- Jak delegowanie zadań wpływa na efektywność, skuteczność i poczucie podmiotowości pracowników.
- Jakie zadania delegować, a jakich nie?
- Style delegowania zadań.
- Z jakiego powodu silni menedżerowie chętniej delegują zadania – wyniki badań.
- Jakie są powody oporu i obaw przed delegowaniem zadań.
- Jak przekonania „Zrobię to lepiej i szybciej” wpływają na postawy wobec delegowania?
- Jak zmienić postawę dotyczą delegowania?
- Jak wprowadzić nawyki zawodowe ułatwiające delegowanie zadań.
- 7 zasad skutecznego delegowania zadań w praktyce.
- Mapa punktów kontrolnych w realizacji zadań.
- Jak radzić sobie z kwestionowaniem sensu zleconego zadania.
- Jak zarządzać informacją zwrotną w całym procesie delegowania zadania, wspierania pracownika, monitorowania, egzekwowania i oceny rezultatów.
Metoda pracy
Kładziemy nacisk na praktykę i doświadczenie. Pracujemy zgodnie z metodą nauki osób dorosłych opracowaną przez Davida Kolba (tzw. Cykl Kolba), której głównym założeniem jest uczenie się przez doświadczenie. Dbamy o różnorodność, dlatego w szkoleniu wykorzystujemy: Ćwiczenia zespołowe i indywidualne. Studia przypadków. Sesje grupowych oraz indywidualnych informacji zwrotnych. Dyskusje, fragmenty filmów oraz gry.
Czas trwania szkolenia
1 lub 2 dni, program jest precyzyjnie dostosowywany do potrzeb organizacji.
Kontakt w sprawie szkolenia:
Opinie uczestników
„Szkolenie bardzo mi się podobało, uważam, że zdobyta wiedza pozwoli na osiągnięcie lepszych wyników w pracy.”
„Wszystko na najwyższym poziomie ? ”
„Trener doskonale dopasował się do naszych potrzeb.”
„Doskonałe szkolenie na 6.″
„Dobry rytm warsztatów.”
„Tak, polecam innym managerom, kompetencje prowadzących, możliwość wykorzystania wiedzy w pracy.”
Referencje
„Z pełnym przekonaniem rekomenduję firmę Delta Training.”
Maciej Mikucki, Dyrektor Finansowy, Europa Centralna i Wschodnia, członek zarządu Teva Pharmaceuticals Polska sp. z.o.o.
--------------------------------------------------------- „Firma Delta Training została wybrana po szczegółowej analizie kilkunastu ofert... I z pełną odpowiedzialnością możemy stwierdzić, że firma Delta Training sprostała naszym wysokim oczekiwaniom. Szkolenia były wysoko ocenione przez uczestników. W sposób szczególny docenić należy przygotowanie merytoryczne trenerów, ich komunikatywność i zaangażowanie. Zajęcia charakteryzowały się dużym profesjonalizmem merytorycznym, a wszystkie elementy szkolenia wzbudziły żywe zainteresowanie jego uczestników. Podsumowując dotychczasową współpracę możemy polecić firmę Delta Training, jako zaangażowanych profesjonalistów i godnych zaufania partnerów.
Anna Tyniec, Dyrektor Centrum Obsługi Administracji Rządowej.
Ocena szkolenia przez Uczestników