Szkolenia biznesowe dla firm - Delta Training

Szkolenia potwierdzone badaniami

609021025 zapytania@deltatraining.pl

  • Klienci
  • Rekomendacje
  • Wyślij zapytanie

  • Firma
  • Oferta
  • Zespół
  • Zapytania ofertowe
  • Praca
  • Badania i rozwój
  • Rekomendacje
  • Kontakt
  • Strona główna
  • »
  • Efektywność osobista
  • »
  • Emotikony w mailach. Czy używać?

Emotikony w mailach. Czy używać?

Emotikony w mailach. Czy używać?

Uśmiechnięte buźki i inne znaczki, które mają przekazywać stan emocjonalny nadawcy, w komunikacji mailowej są powszechne. Czy warto używać emotikonów w ramach profesjonalnej komunikacji mailowej. Przeprowadzono badania na te temat i znamy już odpowiedź.

Internet bez uśmieszków, zdenerwowanych minek i całego, potężnego już zestawu podobnych ilustrujących emocje obrazków i znaków, nie byłby taki sam – tak bardzo zadomowiły się one w codziennej, elektronicznej komunikacji. Niektórzy na nie narzekają, ale w pewien sposób małe obrazki chociaż częściową pomagają w tym, co bez nich jest dużo trudniejsze – pokazaniu drugiej stronie, co czujemy. W większości łatwo je przy tym odczytać i są uniwersalne dla różnych kultur. Okazuje się jednak, że o ile w czasie pisania do znajomego, może nie trzeba się mocno zastanawiać nad ich użyciem, to w komunikacji zawodowej – jak najbardziej. W przeciwnym razie mogą zaszkodzić.

? w zawodowych mailach.

Na przykład naukowcy z Uniwersytetu w Amsterdamie z kolegami z Izraela sprawdzili działanie popularnego smiley’a, czyli uśmiechniętej buźki w wiadomościach związanych z pracą zawodową. Badacze wyjaśniają, że osoby uśmiechnięte postrzegane są zwykle jako cieplejsze i bardziej kompetentne. Jednak w przeprowadzonych przez naukowców eksperymentach dodanie buźki do profesjonalnej komunikacji nie tylko nie powodowało, że nadawca był postrzegany jako pełna ciepła osoba, ale przypisywano mu mniejsze kompetencje. To z kolei negatywnie wpływało na dzielenie się z nim ważnymi informacjami. „Wyniki te wskazują, że smiley to nie uśmiech” – piszą badacze w swojej pracy opublikowanej na łamach pisma „Social Psychological and Personality Science”.

39 proc. menedżerów: stosowanie emotikonów nieprofesjonalne.

Dokładniej wpływ emotikonów oraz emoji (piktogramy o szerszym zastosowaniu niż tylko przekazywanie emocji) na profesjonalną komunikacją zbadała amerykańska firma OfficeTeam, która zajmuje się czasowym zatrudnianiem wysoko wykwalifikowanego personelu biurowego i administracyjnego. Firma przeprowadziła ankiety wśród 300 menedżerów wyższych szczebli i ponad 350 pracowników, pytając ich o odbiór ikonek. Okazał się być różny. 39 proc. menedżerów uznało ich stosowanie za nieprofesjonalne, 61 proc. odpowiedziało, że jest ono dopuszczalne przynajmniej w niektórych sytuacjach. Z kolei 59 proc. pracowników stwierdziło, że nigdy ich nie używa, a 61 proc., że korzysta z nich przynajmniej w niektórych sytuacjach.
„Emoji i emotikony pojawiają się praktycznie wszędzie, ale nie oznacza to, że zawsze ich używanie jest stosowne” – przestrzega Brandi Britton, dyrektor regionalny w OfficeTeam.
„Chociaż korzystanie z tych symboli może pomóc pracownikom przekazać to, co czują oraz swoją osobowość w pisanej komunikacji, to jednak mogą rozpraszać i wyglądać nieprofesjonalnie” – wyjaśnia.

Emotikony w mailach i 5 zasad jak ich używać:

1. Ogranicz stosowanie emotikonów. Staraj się robić to jak najrzadziej. Inaczej ryzykujesz rozdrażnienie odbiorcy i zmniejszenie czytelności swojej komunikacji.

2. Miej świadomość, do kogo piszesz. Weź pod uwagę kulturę danego miejsca pracy i relację z adresatem. Wysłanie maila z emotikonami raz na jakiś czas do kolegi może być w porządku, ale do przełożonego już niekoniecznie.

3. Możesz użyć emotikona w odpowiedzi na maila. Jeżeli w korespondencji z Tobą klient, albo przełożony pierwszy użył emotikona, to możesz się odwzajemnić i również wstawić buźkę do maila zwrotnego.

4. Weź pod uwagę temat maila. Ikonki mogą dodać wiadomości beztroski i lekkości, zasygnalizować sarkazm, należy więc ich unikać podczas dyskutowania o poważnych sprawach.

5. Gdy masz wątpliwości – zrezygnuj z wstawiania emotikona. Czasem lepiej spotkać się twarzą w twarz lub porozmawiać przez telefon.

Zapytaj o szkolenie z profesjonalnej komunikacji mailowej. Kliknij i dowiedz się więcej.

W Delta Training śledzimy najważniejsze publikacje na świecie dotyczące badań, odkryć i trendów w obszarach miękkich kompetencji, które zwiększają efektywność pracowników. Rzetelne informacje publikowane w czasopismach naukowych są trudne do znalezienia, zrozumienia i często nie zapewniają szybkich, praktycznych wniosków. Jeśli jednak cenieni naukowcy badali problem, który teraz sam próbujesz rozwiązać, to może chciałbyś poznać ich wnioski i rekomendacje przed podjęciem decyzji? Jeśli tak, to zapraszamy do naszego działu „Badań i rozwoju.” Publikujemy tam informacje tylko z rzetelnych, wyselekcjonowanych źródeł. Wyniki i wnioski z badań i eksperymentów inspirują nas do ulepszania naszych szkoleń biznesowych dla firm, sposobów przekazywania wiedzy i umiejętności uczestnikom naszych szkoleń, tworzenia angażujących ćwiczeń oraz różnorodnych, ciekawych materiałów szkoleniowych.

 

Tagi: emotikony w biznesowej korespondencji, emotikony w profesjonalnych mailach, zasady używania emotikonów w mailach

    Zapytaj o szkolenia dla swojej firmy

    • Kontakt w sprawie szkolenia:

      + 48 609 021 025

      + 48 512 344 916


      Wyślij zapytanie

    • Przeczytaj również

      Zasady pisania e-maili służbowych

      Bez żartów w komunikacji mailowej

      Jak zwiększyć siłę swojej perswazji. E-mail czy kontakt twarzą w twarz?

      Trening samokontroli - jak ćwiczyć silną wolę?

      Konflikt w pracy może być dobry

      Mindfulness i metydacja w pracy: tak czy nie?

      Skończ z odkładaniem zadań: wykorzystaj efekt Zeigarnik

      Jak zyskać pewność siebie?

      Zainwestuj we wspomnienia

    MAJA WŁOSZCZOWSKA: moja recepta na dobry plan

    Dodatkowo w magazynie "Czekadełko":

    • Jak podnieść zaangażowanie pracowników.
    • Trzy najważniejsze kompetencje dobrego sprzedawcy.
    • Jak w kilka minut zyskać pewność siebie.

    Sprawdzone, praktyczne i rzetelne informacje.

    Ściągnij magazyn "Czekadełko" już teraz.

      • Akceptuję politykę prywatności

      • Przepisz kod weryfikacyjny: Aby użyć CAPTCHA, potrzebujesz zainstalować Really Simple CAPTCHA .

      OFERTA SZKOLEŃ
      BIZNESOWYCH DLA FIRM

      Szkolenia sprzedażowe Szkolenia menedżerskie Szkolenia rozwój osobisty Szkolenia praca zespołowa Szkolenia kreatywność Szkolenia sztuczna ineligencja Szkolenia dofinansowane KFS Szkolenia Wellbeing

      SZKOLENIA BIZNESOWE W MIASTACH

      Szkolenia biznesowe Warszawa Szkolenia biznesowe Kraków Szkolenia biznesowe Gdańsk Szkolenia biznesowe Szczecin Szkolenia biznesowe Lublin Szkolenia menedżerskie dla firm Poznań Szkolenia sprzedażowe dla firm Wrocław Szkolenia sprzedażowe dla firm Łódź Szkolenia biznesowe dla firm w Katowicach

      BADANIA I ROZWÓJ

      Najważniejsze artykuły Case studies Na flipcharcie Delta Training w mediach

      O NAS

      Firma szkoleniowa Delta Training Styl i filozofia prowadzenia szkoleń Zapytaj o ofertę szkoleniową Kontakt

      Wszelkie prawa zastrzeżone © Delta Training | Polityka prywatności | Polityka jakości
      Realizacja: Strony internetowe CubeMatic

      +48 609 021 025