Jak rozwiązywać konflikty, co robić, żeby innych przekonywać do swoich racji,
jak podejmować właściwe decyzje. Jak zmieniać swoje zachowania i w efekcie kształtować nowe postawy. O tym m.in. jest książka „Najmądrzejszy w pokoju” oparta na wnioskach z badań z obszaru psychologii społecznej.
Według autorów książki, Thomasa Gilovicha, profesora psychologii na Uniwersytecie Cornell oraz dyrektora Centrum Ekonomii Behawioralnej i Badań Procesów Decyzyjnych oraz Lee Rossa, profesora psychologii na Uniwersytecie Stanforda i współzałożyciela Stanfordzkiego Centrum Badań nad Konfliktem i Negocjacjami, najważniejsza różnica między mądrością a inteligencją polega na tym, że ta pierwsza wymaga przenikliwości i skuteczności w postępowaniu z ludźmi. Inteligencja natomiast nie musi się z tym wiązać. Człowiek może być bystry, nawet jeśli nie najlepiej sobie radzi w kontaktach z innymi. Można być błyskotliwym inwestorem, nawet jeśli ma się trudności w kontaktach z ludźmi.
Zmiana postawy i zachowania
Książka jest napisana prostym i zrozumiałym językiem. Znajdziemy w niej odpowiedzi na wiele ważnych pytań: Dlaczego dokonujemy błędnych ocen, nietrafnie przewidujemy, podejmujemy złe decyzje. Dlaczego zmiana postawy często następuje po zmianie zachowania, a nie na odwrót? Dlaczego małe kary są skuteczniejsze od dużych? Jak sytuacja i kontekst wpływają na nasze zachowanie. Badania dotyczące dokonywania ocen i podejmowania decyzji pozwalają zrozumieć, dlaczego ludzie wyciągają pochopne wnioski w sytuacji, gdy więcej korzyści przyniosłoby im cofnięcie się o krok i spojrzenie na sytuację z szerszej perspektywy.
Jak skutecznie rozwiązywać konflikty
Ta książka to wiedza pozwalająca zrozumieć, dlaczego sprawy wokół Ciebie toczą się w taki, a nie w inny sposób. To zbiór praktycznej wiedzy dotyczącej wywierania wpływu na ludzi, radzenia sobie z konfliktami, które są nieodłączną częścią pracy, podejmowaniu lepszych decyzji, mądrego gospodarowania czasem.
Według Arystotelesa człowiek światły potrafi odpowiedzieć na pytania zaczynające się od „co” i „jak”, natomiast człowiek mądry rozumie, „dlaczego”. Czytając książkę, wiele razy zadamy sobie pytanie „dlaczego.” I co istotniejsze będziemy umieć znaleźć na nie właściwą odpowiedź.
Kontakt w sprawie szkolenia:
Przeczytaj również
O TECHNIKACH WPŁYWU I KSIĄŻCE POSŁUCHAJ W RADIU DLA CIEBIE
ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW i SPORÓW. CASE STUDIES
MAJA WŁOSZCZOWSKA: moja recepta na dobry plan
Dodatkowo w magazynie "Czekadełko":
- Jak podnieść zaangażowanie pracowników.
- Trzy najważniejsze kompetencje dobrego sprzedawcy.
- Jak w kilka minut zyskać pewność siebie.
Sprawdzone, praktyczne i rzetelne informacje.
Ściągnij magazyn "Czekadełko" już teraz.