Badanie Indeks Mail. Jak wypada twoja firma na tle innych? Co warto usprawnić w komunikacji e-mailowej?
Praktyczne szkolenie z komunikacji przez e-mail wynikające z połączenia doświadczeń redaktorskich, psychologicznych i biznesowych.
Każde szkolenie, również online, projektujemy indywidualnie, bo specjalizujemy się w szkoleniach biznesowych szytych na miarę dla firm. Jest to przykładowy temat realizowanego przez nas praktycznego szkolenia z obszaru rozwoju osobistego.
Profil Uczestnika:
Menedżerowie i pracownicy wszystkich szczebli organizacji.
Po szkoleniu każdy z Uczestników:
Efektywnie komunikuje się za pomocą e-maili.
Sprawnie przelewa myśli na ekran komputera.
Wymienia mniej e-maili w tej samej sprawie.
Otrzymuje mniej e-maili.
Główne punkty programu:
- Indeks Mail — badanie online przed szkoleniem.
- Analiza wybranych e-maili.
- Określanie celu każdego e-maila.
- Style korespondencji mailowej (e-maile do przełożonych, maile sprzedażowe, robocze, projektowe, typu „alibi”).
- Jak sformułować tytuł e-maila.
- Kiedy podczas korespondencji mailowej nadać nowy tytuł i kto może to zrobić.
- Jak zredagować treść e-maila zgodnie z zasadą BBC News.
- 6 zasad pisania e-maili.
- CC/DW jako alibi.
- Jak ograniczyć liczbę otrzymywanych e-maili.
- Kogo w e-mailach zamieszczać w CC/DW.
- Kultura organizacyjna a CC/DW.
- E-mailowy savoir-vivre.
- Jak sobie radzić z agresją w e-mailach.
- E-maile na urządzaniach mobilnych — czy musimy mieć je zawsze włączone?
- Kiedy wysyłać e-maile w zależności od założonego celu. Czy poniedziałek rano i piątek po 15.00 to zawsze zły moment?
- Laboratorium e-mailowe.
Metoda pracy:
Kładziemy nacisk na praktykę i doświadczenie. Pracujemy zgodnie z metodą nauki osób dorosłych opracowaną przez Davida Kolba (tzw. Cykl Kolba), której głównym założeniem jest uczenie się przez doświadczenie. Dbamy o różnorodność, dlatego w szkoleniu wykorzystujemy: Pracę z kamerą. Ćwiczenia zespołowe i indywidualne. Studia przypadków. Sesje grupowych oraz indywidualnych informacji zwrotnych. Dyskusje, fragmenty filmów oraz gry.
Czas trwania szkolenia:
1 dzień, program jest dostosowywany do potrzeb organizacji.
Kontakt w sprawie szkolenia:
Opinie uczestników
„Zdecydowanie poleciłabym to szkolenie wszystkim prowadzącym korespondencję mailową, ze względu na dużą dawkę praktycznych wskazówek i ciekawie zorganizowane szkolenie.”
„Ci, którzy odpisują do całej firmy witając nowych pracowników, gratulując nagrody albo życząc zdrowia na szczęście byli na dzisiejszym szkoleniu. Być może nie będę już więcej musiała oglądać tej korespondencji...”
„Tak, rekomenduję to szkolenie, ponieważ komunikacja e-mail jest podstawą w dzisiejszym biznesie i wiele osób niestety nadal ma problem z jasnym wyrażaniem myśli w wiadomościach. Dobra komunikacja ułatwi pracę wszystkim!”
„Zdecydowanie poleciłbym szkolenia tym, którzy korzystają z poczty elektronicznej. Bardzo przydatne szkolenie do codziennego użytku"
„Szkolenie godne polecenia wszystkim, którzy mają styczność z pisaniem e-maili."
„Poleciłabym szkolenie innym, ponieważ forma szkolenia jest bardzo interesująca.”
„Szkolenie przydatne dla każdej osoby. Która w swojej pracy komunikuje się przez e-mail.”
„Konkretne rozwiązania problemów. Szkolenie przygotowane i przeprowadzone w profesjonalny sposób, rzetelnie. Dobra komunikacja trenera z uczestnikami.”
„Tak, osobom piszącym dużą ilość e-maili, gdyż szkolenie podsuwa rozwiązania, jak pisać lepiej, jaśniej i organizować pracę z mailami.”
„Polecam to szkolenie, żeby skuteczniej zmienić kulturę pisania maili"
„Bardzo praktyczne, zwłaszcza struktura maila oraz zasada BBC”
„Już kolejny raz uczestniczę w szkoleniach Delta Training i każde szkolenie było bardzo merytoryczne i prowadzone z humorem, nie przeładowane teorią, wiele praktycznych ćwiczeń. Po prostu super! Dzięki”.
„Najważniejsze dla mnie były informacje dotyczące sposobów ograniczania liczby otrzymywanych maili oraz kogo dołączać i odłączać z CC”
Referencje
„Szkolenia i wszystkie aktywności były przeprowadzone przez trenerki i trenerów Delta Training z dużym zaangażowaniem, w pełni profesjonalnie i w bardzo dobrej atmosferze. Okazało się, że temat komunikacji e-mailowej może angażować uczestników i wywoływać wiele dyskusji. Z pełnym przekonaniem rekomenduję firmę Delta Training."
Dominika Dłużniewska, HR Director CEE, Recordati Polska sp. z.o.o.
--------------------------------------------------------- „Dało się zauważyć innowacyjne i elastyczne podejście firmy Delta Training. Z całą odpowiedzialnością mogę polecić firmę Delta Training jako rzetelnego, elastycznego i godnego zaufania partnera biznesowego.”
Piotr Dębski, Country Director, Biogen Idec Polska sp. z.o.o.
--------------------------------------------------------- „…W wyborze firmy szkoleniowej kierowaliśmy się profesjonalizmem i doświadczeniem trenerów firmy Delta Training oraz przekonaniem, że nasze wymagania, co do jakości projektu będą spełnione. Z całą odpowiedzialnością możemy zarekomendować firmę Delta Training i jej usługi”.
Magdalena Śliwińska, Dyrektor ds. Zasobów Ludzkich, Kancelaria Wardyński i Wspólnicy.Ocena szkolenia przez Uczestników