
Diagnoza zachowań mailowych w organizacji. Jak wypadasz na tle innych? Co warto usprawnić?
Praktyczne szkolenie z komunikacji przez maile wynikające z połączenia doświadczeń redaktorskich, psychologicznych i biznesowych.
Szkolenie możliwe do przeprowadzenia w wersji online.
Każde szkolenie, również online, projektujemy indywidualnie, bo specjalizujemy się w szkoleniach biznesowych szytych na miarę dla firm. Jest to przykładowy temat realizowanego przez nas praktycznego szkolenia z obszaru rozwoju osobistego.
Profil Uczestnika:
Menedżerowie i pracownicy wszystkich szczebli organizacji.
Po szkoleniu każdy z Uczestników:
Efektywnie się komunikuje za pomocą maili.
Sprawnie przelewa myśli na ekran komputera.
Wymienia mniej maili w tej samej sprawie.
Otrzymuje mniej maili.
Główne punkty programu:
- Badanie zachowań mailowych w organizacji (kwestionariusz online przed szkoleniem).
- Analiza wybranych maili.
- Określanie celu każdego maila.
- Style korespondencji mailowej (maile do przełożonych, maile sprzedażowe, robocze, projektowe, typu „alibi”).
- Jak sformułować tytuł maila.
- Kiedy podczas korespondencji mailowej nadać nowy tytuł i kto może to zrobić.
- Jak zredagować treść maila zgodnie z zasadą BBC News.
- 6 zasad pisania maili.
- CC/DW jako alibi.
- Kogo w mailach zamieszczać w CC/DW.
- Kultura organizacyjna a CC/DW.
- Mailowy savoir-vivre.
- Jak sobie radzić z agresją w mailach.
- Maile na urządzaniach mobilnych – czy musimy mieć je zawsze włączone.
- Kiedy wysyłać maile w zależności od założonego celu. Czy poniedziałek rano i piątek po 15.00 to zawsze zły moment.
- Laboratorium mailowe.
Metoda pracy:
Kładziemy nacisk na praktykę i doświadczenie. Pracujemy zgodnie z metodą nauki osób dorosłych opracowaną przez Davida Kolba (tzw. Cykl Kolba), której głównym założeniem jest uczenie się przez doświadczenie. Dbamy o różnorodność, dlatego w szkoleniu wykorzystujemy: Pracę z kamerą. Ćwiczenia zespołowe i indywidualne. Studia przypadków. Sesje grupowych oraz indywidualnych informacji zwrotnych. Dyskusje, fragmenty filmów oraz gry.
Czas trwania szkolenia:
1 dzień, program jest dostosowywany do potrzeb organizacji.
Kontakt w sprawie szkolenia:
Opinie uczestników
„Zdecydowanie poleciłabym to szkolenie wszystkim prowadzącym korespondencję mailową, ze względu na dużą dawkę praktycznych wskazówek i ciekawe zorganizowane szkolenie.”
„Szkolenie godne polecenia wszystkim, którzy mają styczność z pisaniem e-maili."
„Poleciłabym szkolenie innym, ponieważ forma szkolenia jest bardzo interesująca.”
„Szkolenie przydatne dla każdej osoby. Która w swojej pracy komunikuje się przez e-mail.”
„Konkretne rozwiązania problemów. Szkolenie przygotowane i przeprowadzone w profesjonalny sposób, rzetelnie. Dobra komunikacja trenera z uczestnikami.”
„Tak, osobom piszącym dużą ilość e-maili, gdyż szkolenie podsuwa rozwiązania, jak pisać lepiej, jaśniej i organizować pracę z mailami.”
„Polecam to szkolenie, żeby skuteczniej zmienić kulturę pisania maili"
„Bardzo praktyczne, zwłaszcza struktura maila oraz zasada BBC”
„Już kolejny raz uczestniczę w szkoleniach Delta Training i każde szkolenie było bardzo merytoryczne i prowadzone z humorem, nie przeładowane teorią, wiele praktycznych ćwiczeń. Po prostu super! Dzięki”.
„Najważniejsze dla mnie były informacje dotyczące sposobów ograniczania liczby otrzymywanych maili oraz kogo dołączać i odłączać z CC”
Referencje
„Dało się zauważyć innowacyjne i elastyczne podejście firmy Delta Training. Z całą odpowiedzialnością mogę polecić firmę Delta Training jako rzetelnego, elastycznego i godnego zaufania partnera biznesowego.”
Piotr Dębski, Country Director, Biogen Idec Polska sp. z.o.o.
--------------------------------------------------------- „…W wyborze firmy szkoleniowej kierowaliśmy się profesjonalizmem i doświadczeniem trenerów firmy Delta Training oraz przekonaniem, że nasze wymagania, co do jakości projektu będą spełnione. Z całą odpowiedzialnością możemy zarekomendować firmę Delta Training i jej usługi”.
Magdalena Śliwińska, Dyrektor ds. Zasobów Ludzkich, Kancelaria Wardyński i Wspólnicy.Ocena szkolenia przez Uczestników