
Szkolenie oparte na badaniach wśród 10 tys. zespołów. Sprawdzone i przetestowane.
Szkolenie z komunikacji w zespole ma mocno treningowy, użyteczny i praktyczny charakter.
Każde szkolenie projektujemy indywidualnie, bo specjalizujemy się w szkoleniach biznesowych szytych na miarę dla firm. Jest to przykładowy temat realizowanego przez nas praktycznego szkolenia z obszaru rozwoju kompetencji współpracy w zespole.
Profil Uczestnika:
Menedżerowie i pracownicy wszystkich poziomów w firmie.
Po szkoleniu każdy z Uczestników:
Rozumie znaczenie komunikacji w skuteczności pracy zespołowej.
Zna i stosuje narzędzia wspierające efektywną komunikację w zespole.
Aktywnie dzieli się swoją wiedzą, bo wie jak ważna jest wymiana informacji.
Potrafi udzielić ekspresowego feedbacku podnosząc jakość komunikacji w zespole.
Główne punkty programu:
- Jakie znaczenie i konsekwencje dla efektywnej komunikacji w zespole powoduje przyjmowanie własnej perspektywy.
- Jak pozbyć się perspektywy „czubka własnego nosa.”
- Jak dążyć do poznania opinii i perspektywy wszystkich członków zespołu.
- Gra „Miasto”. Uczestnicy dzieleni są na kilka zespołów. Każdy z nich otrzymuje zestaw informacji. Po ich analizie należy przedstawić wspólne rozwiązanie dla opisanego problemu.
- Jak upewnić się, że wszyscy członkowie zespołu rozumieją, że wyniki ich wspólnej pracy mogą zależeć od tego w jaki sposób się ze sobą komunikują.
- Jak upewnić się, że przekazywane informacje są kompletne i jasne dla wszystkich członków zespołów.
- Jak zachęcać członków zespołu do podsumowywania najważniejszych ustaleń ze spotkań.
- Na czym polega ekspresowy feedback – charakterystyczne zwroty i gesty.
- Jak innych zachęcać do udzielania ekspresowego feedbacku.
- Dlaczego sądzimy, że inni myślą tak, jak my.
- „Efekt horoskopowy”, czyli znaczenie precyzji w komunikacji zespołowej.
- Na czym polega sprawiedliwość w komunikacji zespołowej.
- Jak zapewnić członkom zespołu dostęp do informacji.
- Powody, dla których nie dzielimy się informacjami.
- Metody upewniania się, że sposób komunikacji jest zrozumiały dla wszystkich członków zespołu.
- Jak podsumowywać ustalenia ze spotkań indywidualnych i zespołowych.
- Jak dbać o dobrą atmosferę, która zachęca członków zespołu do zadawania pytań i uczenia się na błędach.
- Jak zachęcać pracowników z twojego zespołu, aby uczyli się od siebie nawzajem.
Metoda pracy:
Kładziemy nacisk na praktykę i doświadczenie. Pracujemy zgodnie z metodą nauki osób dorosłych opracowaną przez Davida Kolba (tzw. Cykl Kolba), której głównym założeniem jest uczenie się przez doświadczenie. Dbamy o różnorodność, dlatego w szkoleniu wykorzystujemy: Ćwiczenia zespołowe i indywidualne. Studia przypadków. Scenki rodzajowe, symulacje. Sesje grupowych oraz indywidualnych informacji zwrotnych. Dyskusje, fragmenty filmów oraz gry.
Czas trwania szkolenia:
2 dni, program jest dopasowywany do potrzeb organizacji.
Kontakt w sprawie szkolenia:
Opinie uczestników
„Bardzo dobre, pomysłowe zadania, angażujące całą grupę."
„Najlepsza firma szkoleniowa."
„Szkolenie przeprowadzone w sposób zachęcający uczestników do brania czynnego udziału w ćwiczeniach. Duża wartość merytoryczna szkolenia."
„Oczywiście, że polecam. Wszystkim znajomym. Szkolenie było bardzo praktyczne.”
„Bardzo miła atmosfera. Spędzenie czasu we wspólnym gronie, co jest rzadkie."
„Tak, poleciłem to szkolenie innym pracownikom. Powstała lepsza komunikacja w zespole."
„Szkolenie było prowadzone rewelacyjnie.”
„Dobry rytm warsztatów.”
„Doskonale przeprowadzone szkolenie, otwartość na problemy spowodowała, że jest to najlepsze szkolenie w moim życiu”Referencje
„Dało się zauważyć innowacyjne i elastyczne podejście firmy Delta Training. Z całą odpowiedzialnością mogę polecić firmę Delta Training jako rzetelnego, elastycznego i godnego zaufania partnera biznesowego.”
Piotr Dębski, Country Director, Biogen Idec Polska sp. z.o.o.
--------------------------------------------------------- „…W wyborze firmy szkoleniowej kierowaliśmy się profesjonalizmem i doświadczeniem trenerów firmy Delta Training oraz przekonaniem, że nasze wymagania, co do jakości projektu będą spełnione. Z całą odpowiedzialnością możemy zarekomendować firmę Delta Training i jej usługi”.
Magdalena Śliwińska, Dyrektor ds. Zasobów Ludzkich, Kancelaria Wardyński i Wspólnicy.Ocena szkolenia przez Uczestników