Badanie Indeks e-mail przygotowane przez psychologów społecznych, dziennikarzy i menedżerów.
Mocne strony i obszary do rozwoju w komunikacji przez e-mail w twojej firmie.
Praktyczne szkolenie z komunikacji przez e-mail.
Redakcja i savoir-vivre.
Każde szkolenie, również online, projektujemy indywidualnie, bo specjalizujemy się w szkoleniach biznesowych szytych na miarę dla firm. Jest to przykładowy temat realizowanego przez nas praktycznego szkolenia z obszaru rozwoju osobistego.
Profil Uczestnika:
Menedżerowie i pracownicy wszystkich szczebli organizacji.
Po szkoleniu każdy z Uczestników:
Efektywnie się komunikuje za pomocą e-maili.
Sprawnie przelewa myśli na ekran komputera.
Wymienia mniej e-maili w tej samej sprawie.
Profesjonalnie redaguje tytuły i treść wiadomości e-mail.
Główne punkty programu:
- Indeks Mail — badanie online przed szkoleniem.
- Analiza wybranych e-maili.
- Określanie celu każdego e-maila.
- Kanały komunikacji w firmie: e-maile, czaty na platformach, Messenger, intranety.
- Jak zapanować nad chaosem w komunikacji wewnętrznej?
- Style korespondencji mailowej (e-maile do przełożonych, e-maile sprzedażowe, robocze, projektowe oraz typu „alibi”).
- Jak sformułować tytuł e-maila.
- Kiedy podczas korespondencji mailowej nadać nowy tytuł i kto może to zrobić.
- Jak zredagować treść e-maila zgodnie z zasadą The New York Times.
- 6 zasad pisania e-maili.
- CC/DW jako alibi.
- Jak ograniczyć liczbę otrzymywanych e-maili.
- Kogo w e-mailach zamieszczać w CC/DW.
- Kultura organizacyjna a CC/DW.
- E-mailowy savoir-vivre.
- Emotikony w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej przez e-mail.
- Jak sobie radzić z agresją w e-mailach.
- E-maile na urządzaniach mobilnych — czy musimy mieć je zawsze włączone.
- Stopka w e-mailu.
- Standard komunikacji e-mailowej w firmie.
- Wzorcowe e-maile.
- Laboratorium e-mailowe.
Metoda pracy:
Kładziemy nacisk na praktykę i doświadczenie. Pracujemy zgodnie z metodą nauki osób dorosłych opracowaną przez Davida Kolba (tzw. Cykl Kolba), której głównym założeniem jest uczenie się przez doświadczenie. Dbamy o różnorodność, dlatego w szkoleniu wykorzystujemy: Pracę z kamerą. Ćwiczenia zespołowe i indywidualne. Studia przypadków. Sesje grupowych oraz indywidualnych informacji zwrotnych. Dyskusje, fragmenty filmów oraz gry.
Czas trwania szkolenia:
1 dzień, program jest dostosowywany do potrzeb organizacji.
Kontakt w sprawie szkolenia:
Opinie uczestników
„Zdecydowanie poleciłabym to szkolenie wszystkim prowadzącym korespondencję mailową, ze względu na dużą dawkę praktycznych wskazówek i ciekawie zorganizowane szkolenie.”
„Ci, którzy odpisują do całej firmy witając nowych pracowników, gratulując nagrody albo życząc zdrowia na szczęście byli na dzisiejszym szkoleniu. Być może nie będę już więcej musiała oglądać tej korespondencji...”
„Tak, rekomenduję to szkolenie, ponieważ komunikacja e-mail jest podstawą w dzisiejszym biznesie i wiele osób niestety nadal ma problem z jasnym wyrażaniem myśli w wiadomościach. Dobra komunikacja ułatwi pracę wszystkim!”
„Zdecydowanie poleciłbym szkolenia tym, którzy korzystają z poczty elektronicznej. Bardzo przydatne szkolenie do codziennego użytku"
„Szkolenie godne polecenia wszystkim, którzy mają styczność z pisaniem e-maili."
„Poleciłabym szkolenie innym, ponieważ forma szkolenia jest bardzo interesująca.”
„Szkolenie przydatne dla każdej osoby. Która w swojej pracy komunikuje się przez e-mail.”
„Konkretne rozwiązania problemów. Szkolenie przygotowane i przeprowadzone w profesjonalny sposób, rzetelnie. Dobra komunikacja trenera z uczestnikami.”
„Tak, osobom piszącym dużą ilość e-maili, gdyż szkolenie podsuwa rozwiązania, jak pisać lepiej, jaśniej i organizować pracę z mailami.”
„Polecam to szkolenie, żeby skuteczniej zmienić kulturę pisania maili"
„Bardzo praktyczne, zwłaszcza struktura maila oraz zasada BBC”
„Już kolejny raz uczestniczę w szkoleniach Delta Training i każde szkolenie było bardzo merytoryczne i prowadzone z humorem, nie przeładowane teorią, wiele praktycznych ćwiczeń. Po prostu super! Dzięki”.
„Najważniejsze dla mnie były informacje dotyczące sposobów ograniczania liczby otrzymywanych maili oraz kogo dołączać i odłączać z CC”
Referencje
„Do zagadnienia podeszliśmy procesowo. Najpierw odbyło się autorskie badanie „Indeks Mail” dotyczące jakości komunikacji w firmie. Następnie kilkugodzinny webinar dla wszystkich pracowników a zwieńczeniem procesu było szkolenie dla managerów dotyczące komunikacji e-mailowej i wypracowania standardów w tym zakresie dla całej organizacji. Okazało się, że temat komunikacji e-mailowej może angażować uczestników i wywoływać wiele dyskusji. Z pełnym przekonaniem rekomenduję firmę Delta Training.”
Dominika Dłużniewska, HR Director CEE, Recordati Polska sp. z.o.o.
--------------------------------------- „Z całym przekonaniem stwierdzam, że szkolenie z profesjonalnej komunikacji e-mailowej przygotowane przez Delta Training, zostało zrealizowane z należytą starannością i na wysokim poziomie merytorycznym. Polecam wszystkim tym, którzy potrzebują i chcą profesjonalnie, z klasą komunikować się e-mailowo w swojej organizacji niezależnie od stanowiska. Zdecydowana wartość dodana do codziennych, praktycznych umiejętności zawodowych."
Ewelina Chrześcijan, Sekretarz Zarządu, Olympus Polska sp. z.o.o.Ocena szkolenia przez Uczestników