Assessment Center jest najbardziej zaawansowaną i obiektywną oceną kompetencji pracowników.
Prowadzimy sesje Assessment Center, zgodnie z rzetelną metodologią potwierdzoną badaniami.
Ta metoda jest z powodzeniem stosowana zarówno w rekrutacji wewnętrznej, zewnętrznej, jak i mieszanej. W przypadku poszukiwań kandydata na ważne stanowisko w firmie, kilkugodzinna rozmowa rekrutacyjna może nie wystarczyć do wybrania najlepszego. Może natomiast wyłonić kilku bardzo dobrych kandydatów do udziału w Assessment Center.
Assessment Center jest najskuteczniejszą techniką rekrutacji i selekcji. Współczynnik trafności prognostycznej AC waha się od 0,37 do 0,75, czyli jest bardzo wysoki. Skuteczność AC jest wyższa niż testów, rozmów rekrutacyjnych, referencji, analizy CV i listów motywacyjnych. Badania podłużne pokazują, że wyniki w AC pozwalają z dużym prawdopodobieństwem przewidzieć czy kandydat odniesie sukces, czy porażkę w pracy, o którą się stara.
Firma Delta Training prowadzi procesy Assessment Center w oparciu o autorską bibliotekę sprawdzonych symulacji i zadań na różne stanowiska i poziomy w organizacji. To ważne, bo na rynku istnieją zadania powszechnie znane i potencjalni kandydaci łatwo się mogą do nich przygotować, co zaburza ostateczne wyniki.
Prowadzimy procesy Assessment Center, które zakładają bardzo bliską współpracę naszych konsultantów z menedżerem zatrudniającym i działem HR Klienta. Tworzymy jeden zespół, który ma tylko jeden cel: wybrać odpowiedniego kandydata na właściwe miejsce. A nie najlepszego kandydata z dostępnych. W sesjach Assessment Center przygotowujemy zadania w oparciu o realność stanowiska, na które toczy się rekrutacja. Procesy Assessment Center prowadzimy dla wielu wymagających klientów, zwłaszcza z branży farmaceutycznej.
Firma Delta Training prowadziła procesy Assesment Center i Development Center m.in. dla takich firm jak: Sanofi-Aventis, Nepentes S.A., Merial Poland, Cephalon, Scania Polska, Leroy Merlin Polska, Nutricia Polska, Phytpharm Klęka S.A. i wielu innych.
Podstawą przygotowania efektywnego procesu Assessment Center jest model kompetencyjny, czyli opis zestawu kompetencji wraz ze wskaźnikami zachowań wymaganymi na danym stanowisku, na które aplikuje kandydat. W przypadku braku modelu kompetencyjnego, opracowujemy takie zestawy kompetencji.
Proces rekrutacji jest kosztowny, a w przypadku zatrudnienia niewłaściwej osoby, te koszty bardzo szybko rosną. Dlatego decyzja o przeprowadzeniu procesu Assessment Center po prostu się opłaca.
Każdy proces Assessment Center prowadzi kilku bardzo doświadczonych asesorów. W sesjach biorą udział aktorzy i administrator. Na podstawie ich obserwacji oraz opisu faktów powstaje indywidualny raport dla Uczestnika. Dodatkowo każdy kandydat otrzymuje feedback od asesora na temat swoich mocnych stron i obszarów wymagających rozwoju.
Pracujemy zgodnie z metodologią opracowaną na XVII Międzynarodowym Kongresie dotyczącym Metod Ośrodka Oceny w Pittsburgu.
Nasze procesy Assessment Center pełnią rolę nie tylko selekcyjną, ale również rozwojową.
DEVELOPMENT CENTER
Development Center jest sprawdzoną metodą oceny kompetencji i potencjału rozwojowego pracowników w odniesieniu do obecnych jak i przyszłych zadań oraz planowania ścieżek ich rozwoju. Metoda ta dostarcza informacji na temat wiedzy, umiejętności i postaw uczestników Development Center.
Proces Development Center jest podobny do procesu Assessment Center. Zasadnicza różnica polega na celu, w jakim się go stosuje. O ile Assessment Center służy do rekrutacji, to Development Center jest narzędziem rozwojowym.
Skorzystanie z możliwości jakie daje Development Center maksymalizuje zyski organizacji przez umożliwienie najlepszego wykorzystania zasobów ludzkich w firmie.
Kontakt w sprawie szkolenia:
Opinie uczestników
Referencje
"Sesje Development Center wraz z informacjami zwrotnymi zostały przeprowadzone profesjonalnie i w miłej atmosferze, wpływając motywująco na pracowników. Najbardziej cenny w kontaktach z firmą Delta Training był profesjonalizm i doświadczenie w prowadzeniu procesów Assessment Center i Development Center oraz doskonałe zrozumienie naszych potrzeb. Z pełnym przekonaniem rekomenduję firmę Delta Training jako doświadczonego i profesjonalnego partnera rozumiejącego potrzeby klienta."
Maria Kazanowska, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży, Phytopharm Klęka S.A. (Europlant Group).
--------------------------------------------------------- "Firma Delta Training była odpowiedzialna za realizację programu Development Center dla kluczowych pracowników spółki w obszarze marketingu i sprzedaży. Bardzo wysoko oceniam tę współpracę zarówno pod względem merytorycznym, jak i organizacyjnym. Na uznanie zasługują kompetencje, doświadczenie i zdolności interpersonalne assessorów, znajomość i rozumienie potrzeb biznesu. Z pełnym przekonaniem polecam Delta Training jako rzetelnego, doświadczonego i kompetentnego partnera, którego oferta odpowiada na potrzeby firm dbających o rozwój zawodowy pracowników.
Magda Stawska, HR Business Partner, Nepentes sp. z.o.o.Ocena szkolenia przez Uczestników