Na szkoleniu z merchandisingu dowiesz się jak eksponować produkty, by sprzedawać więcej.
Szkolenie z merchandisingu ma dużą wartość dla sprzedaży, bo 75 proc. decyzji o zakupie zapada przy półce w sklepie.
Każde szkolenie projektujemy indywidualnie, bo specjalizujemy się w szkoleniach biznesowych szytych na miarę dla firm. Jest to przykładowy temat realizowanego przez nas praktycznego szkolenia sprzedażowego z merchandisingu w ramach rozwoju kompetencji sprzedażowych.
Profil Uczestnika
Przedstawiciele handlowi.
Pracownicy obsługi klienta.
Profesjonalny projektant i merchandiser.
Najważniejsze korzyści dla Uczestnika
Umiejętność tworzenia sprzedających ekspozycji.
Świadome zarządzanie wrażeniami Klientów.
Główne punkty programu
- Kluczowe cele merchandisingu.
- Jak klienci podejmują decyzję o wyborze produktu?
- Jak klienci poruszają się po sklepie i co z tego wynika?
- Jak ekspozycja wpływa na opinię klienta o sklepie?
- Jak za pomocą ekspozycji ułatwić klientowi zakup produktu?
- Jakie produkty eksponować w „strefie schylania”
- Jak wykorzystać strefę „w zasięgu ręki”
- Jak uzyskać maksimum ze strefy premium.
- Jak wykorzystać strefę „na palcach”, która często pełni rolę minimagazynu.
- Zasada książki w czytaniu półki.
- Jak w praktyce wykorzystać dodatkowe narzędzia ekspozycyjne.
- Jak zarządzać kluczowymi strefami w sklepie: wejście, zakupy, kasy, wyjście.
- Parametry efektywnej ekspozycji.
- Multiplikacje ekspozycyjne.
- Jak eksponować cenę.
- Jak ekspozycja wpływa na Klienta – najnowsze badania psychologii konsumenta.
- Zasada FIFO.
- Gra „budowanie ekspozycji”
- Zajęcia terenowe.
- Narzędzia monitoringu efektywnego merchandis’era.
Metoda pracy
Kładziemy nacisk na praktykę i doświadczenie. Pracujemy zgodnie z metodą nauki osób dorosłych opracowaną przez Davida Kolba (tzw. Cykl Kolba), której głównym założeniem jest uczenie się przez doświadczenie. Dbamy o różnorodność, dlatego w szkoleniu wykorzystujemy: Pracę z kamerą. Ćwiczenia zespołowe i indywidualne. Studia przypadków. Sesje grupowych oraz indywidualnych informacji zwrotnych. Dyskusje, fragmenty filmów oraz gry.
Czas trwania szkolenia
2 dni, program może być jednak dostosowany do potrzeb organizacji.
Kontakt w sprawie szkolenia:
Opinie uczestników
„Myślę, że szkolenie powinni przejść wszyscy pracownicy sieci (włącznie z pracownikami najniższego szczebla”.
„Dyskusja, wymiana doświadczeń - przedstawienie całego procesu merchandisingowego”
„Komunikacja, zmysły, planogramy. Bardzo praktyczne.”
„Zakładanie ekspozycji pod konkretne grupy klientów, planogramy, cross-selling”
„Polecam innym pracownikom, żeby zrozumieli dlaczego jest taka ekspozycja, a nie inna"
„Bardzo przydatne, trafione ćwiczenia i wszystkie symulacje pomogły mi zrozumieć. czym jest merchandising”
„Jasno przekazane informacje i pokazanie jak wiedzę stosować w praktyce, np. przy układaniu półek”
„Szkolenie pokazało, jak wiele można zrobić samemu”
„Zrozumiałem jak szerokie jest pojęcie merchandisingu"
„Dziękuję za szkolenie"Referencje
„Najbardziej zaskakującym efektem procesu szkoleniowego był bardzo istotny wzrost sprzedaży w Q2 w stosunku do Q1. Celem szkoleń było podniesienie kompetencji sprzedażowych Key Account Manager's, ale nie sądziłam, że efekt będzie natychmiastowy. Wszyscy szczerze rekomendujemy szkolenia prowadzone przez firmę Delta Training."
Ewa Sęk, Sales Director CEE, Cephalon sp. z.o.o.
--------------------------------------------------------- „...Szczególne podziękowania kieruję do trenerów Delta Training, których wysoki profesjonalizm i rzetelność, fachowe doradztwo oraz perfekcyjne przygotowanie merytoryczne mogliśmy docenić w trakcie prowadzonych dla dyrektorów oraz przedstawicieli handlowych warsztatów."
Agnieszka Korcz, Dyrektor Działu Marketingu i PR, Dystrybucja Polska sp. z.o.o.Ocena szkolenia przez Uczestników