70 proc. błędów w biznesie wynika ze złej komunikacji. Komunikacja jest podstawową umiejętnością, którą warto nieustannie rozwijać.
Na szkoleniu poznasz najważniejsze zasady efektywnej komunikacji w oparciu o wnioski z rzetelnych badań.
Każde szkolenie projektujemy indywidualnie, bo od przeszło 10 lat specjalizujemy się w szkoleniach biznesowych szytych na miarę dla firm. Jest to przykładowy temat realizowanego przez nas praktycznego szkolenia z komunikacji interpersonalnej w ramach rozwoju osobistego.
Profil Uczestnika
Menedżerowie i pracownicy wszystkich szczebli organizacji.
Po szkoleniu każdy z Uczestników:
Efektywniej się komunikuje.
Główne punkty programu
- Osobowość czy sytuacja, czyli co wpływa na jakość komunikacji.
- Diagnoza własnego stylu komunikacji.
- Bariery i ułatwienia w porozumiewaniu się.
- Ekstrawertycy i introwertycy, różnice w komunikacji.
- Jak efektywnie się komunikować z ekstrawertykiem.
- Jak skutecznie rozmawiać z introwertykiem.
- Najczęstsze błędy popełniane w komunikacji.
- Zasady komunikacji niewerbalnej.
- Transparentność w komunikacji.
- Rodzaje pytań i ich rola w efektywnej komunikacji.
- Rola emocji w efektywnej komunikacji.
- Techniki aktywnego słuchania.
- Jak i kiedy używać parafrazy.
- Na czym polega efektywne odzwierciedlanie.
- Podsumowywanie w procesie skutecznej komunikacji.
- Klaryfikacja w efektywnej komunikacji.
- Jak okazywać zrozumienie.
- Dlaczego warto poszukiwać tego, co łączy.
- Co wynika z „efektu kameleona” dla skuteczności komunikacji.
- Jasność przekazu, czyli 6 pytań, na które powinien odpowiadać każdy komunikat płynący od nadawcy.
- Asertywność w procesie skutecznej komunikacji.
- Jak komunikować krytyczne opinie.
Metoda pracy
Kładziemy nacisk na praktykę i doświadczenie. Pracujemy zgodnie z metodą nauki osób dorosłych opracowaną przez Davida Kolba (tzw. Cykl Kolba), której głównym założeniem jest uczenie się przez doświadczenie. Dbamy o różnorodność, dlatego w szkoleniu wykorzystujemy: Ćwiczenia zespołowe i indywidualne. Studia przypadków. Sesje grupowych oraz indywidualnych informacji zwrotnych. Pracę z kamerą. Dyskusje, fragmenty filmów oraz gry.
Czas trwania szkolenia
2 dni, program zawsze jest jednak dostosowywany do potrzeb organizacji.
Kontakt w sprawie szkolenia:
Opinie uczestników
„Byłam już na wielu szkoleniach z komunikacji. Jednak dziś dowiedziałam się nowych rzeczy, mam nową perspektywę. Dziękuję!"
„Bardzo dobre, praktyczne ćwiczenia związane z naszą firmą."
„Rekomenduję to szkolenie innym pracownikom, bo o komunikacji nigdy za mało."
„Świetne, bo różnorodne i ciekawe, materiały szkoleniowe. Dobrze, że nie jest to wydruk prezentacji."
„Polecam to szkolenie zwłaszcza osobom, które oceniają innych zbyt szybko i zbyt łatwo."
„Szkolenie super, po prostu 6!!!"Referencje
„Dało się zauważyć innowacyjne i elastyczne podejście firmy Delta Training. Z całą odpowiedzialnością mogę polecić firmę Delta Training jako rzetelnego, elastycznego i godnego zaufania partnera biznesowego.”
Piotr Dębski, Country Director, Biogen Idec Polska sp. z.o.o.
--------------------------------------------------------- „…W wyborze firmy szkoleniowej kierowaliśmy się profesjonalizmem i doświadczeniem trenerów firmy Delta Training oraz przekonaniem, że nasze wymagania, co do jakości projektu będą spełnione. Z całą odpowiedzialnością możemy zarekomendować firmę Delta Training i jej usługi”.
Magdalena Śliwińska, Dyrektor ds. Zasobów Ludzkich, Kancelaria Wardyński i Wspólnicy.Ocena szkolenia przez Uczestników