Szkolenie z praktycznego przeprowadzania oceny rocznej i prowadzenia rozmów oceniających pracowników dostarczy menedżerom praktycznych, efektywnych narzędzi.
Szkolenie oparte na wnioskach z badań ekonomii behawioralnej, psychologii społecznej i doświadczeniu biznesowym.
Profil Uczestnika
Menedżerowie niższego, średniego i wyższego szczebla.
Najważniejsze korzyści dla Uczestnika
Prowadzi profesjonalne rozmowy roczne.
W zależności od sytuacji wybiera najbardziej efektywną metodę przeprowadzenia oceny rocznej.
Ma świadomość celów i rezultatów każdego etapu rozmowy rocznej.
Przyjaźnie i zarazem zdecydowanie radzi sobie z trudnymi sytuacjami w trakcie rozmowy rocznej.
Główne punkty programu
- Kompetencje i ich wskaźniki jako podstawy oceny rocznej.
- Optymalna liczba kompetencji i wskaźników.
- Jak posługiwać się skalą oceny.
- Przykłady modeli kompetencji, opisów kompetencji, skal oceny
- Kompetencje i ich wskaźniki jako podstawy oceny rocznej.
- Optymalna liczba kompetencji i wskaźników.
- Jak posługiwać się skalą oceny.
- Przykłady modeli kompetencji, opisów kompetencji, skal oceny.
- Czym są kompetencje, a czym zachowania.
- Czy wartości również podlegają ocenie?
- Dokumentowanie rozmów z pracownikiem – od stawiania celów do oceny końcowej (efektywne metody i narzędzia).
- Jak przygotować się do rozmowy rocznej (analiza dokumentów).
- Jak zadawać pytania o samoocenę oraz o opinie.
- Jak w praktyce stawiać pytania na temat zachowań – model STAR.
- Pytania, których nie należy zadawać.
- Sześć kluczowych etapów rozmowy rocznej.
- Jak postępować, gdy nie ma porozumienia co do oceny pomiędzy menedżerem a pracownikiem.
- Jak postępować, gdy pracownik chce negocjować ocenę, albo jej kryteria.
Metoda pracy
Kładziemy nacisk na praktykę i doświadczenie. Pracujemy zgodnie z metodą nauki osób dorosłych opracowaną przez Davida Kolba (tzw. Cykl Kolba), której głównym założeniem jest uczenie się przez doświadczenie. Dbamy o różnorodność, dlatego w szkoleniu wykorzystujemy: Ćwiczenia zespołowe i indywidualne. Studia przypadków. Sesje grupowych oraz indywidualnych informacji zwrotnych. Dyskusje, fragmenty filmów oraz gry.
Czas trwania szkolenia
1 lub 2 dni, program jest precyzyjnie dostosowywany do potrzeb organizacji.
Tagi: ocena roczna szkolenie, oceny roczne, rozmowy oceniające
Kontakt w sprawie szkolenia:
Opinie uczestników
„Ćwiczenia na przykładach - modelu kompetencji i formularzu oceny - z naszej firmy.”
„Tak, polecam innym managerom, poruszane są problemy przydatne w trakcie prowadzenia niełatwych rozmów z pracownikami.”
„Świetne szkolenie, wiele ćwiczeń, praktyczne podejście i wzbudzające sporo refleksji."
„Chcemy więcej takich szkoleń!!!"
„Szkolenie było naprawdę wyjątkowe - i ze względu na treść, jak i sposób prowadzenia"Referencje
„...Firma Delta Training wspiera zespół finansów i IT grupy Teva Polska od 2009 roku, nasza współpraca odbywa się na polach szkoleniowym oraz coachingowym. Współpraca obejmowała m.in. długoterminowy (dwa lata) program warsztatów dla zarządu grupy. Z pełnym przekonaniem rekomenduję firmę Delta Training."
Maciej Mikucki, Dyrektor Finansowy, Europa Centralna i Wschodnia, członek zarządu Teva Pharmaceuticals Polska.
------------------------------------ „Firma Delta Training dała się poznać, jako profesjonalny i zaangażowany partner. Z pełnym przekonaniem mogę polecić Delta Training, jako godną zaufania firmę szkoleniową.”
Lidia Ołowska, People & Organization Director, Business Area Italy, Greece, Malta & Cyprus, Novo Nordisk Pharma sp. z.o.o.
---------------------------------------- „Dało się zauważyć innowacyjne i elastyczne podejście firmy Delta Training. Z całą odpowiedzialnością mogę polecić firmę Delta Training jako rzetelnego, elastycznego i godnego zaufania partnera biznesowego.”
Piotr Dębski, Country Director, Biogen Idec Polska sp. z.o.o.Ocena szkolenia przez Uczestników