Design Thinking to metoda tworzenia innowacyjnych produktów i usług w oparciu o głębokie zrozumienie problemów i potrzeb klientów.
Metoda Design Thinking pozwala na nowo zdefiniować problemy, pomaga znaleźć alternatywne strategie i sposoby rozwiązania. Design Thinking bazuje na eksperymentowaniu i testowaniu hipotez. Szkolenie z Design Thinking ma charakter bardzo praktyczny.
Każde szkolenie projektujemy indywidualnie, bo specjalizujemy się w szkoleniach biznesowych szytych na miarę dla firm. Jest to przykładowy temat realizowanego przez nas praktycznego szkolenia z obszaru kreatywności.
Profil Uczestnika:
menedżerowie oraz specjaliści ds. obsługi klienta, customer experience, pracownicy działów R&D, marketingu, rozwoju biznesu i sprzedaży, członkowie zespołów New Product Development, grup innowacyjnych i projektowych. Wszyscy, którzy tworzą rozwiązania dla użytkowników – zarówno klientów firmy, jak i współpracowników. Menedżerowie i specjaliści, którzy chcą zaprojektować nową usługę lub proces bądź usprawnić istniejące. Menedżerowie odpowiedzialni w firmie za rozwój kultury innowacji. Profesjonaliści, którzy szukają sprawdzonych metod do zwiększania efektywności biznesowej.
Kluczowe korzyści dla Uczestnika:
Praktyczne umiejętności wykorzystywania w biznesie podejścia Design Thinking – od tworzenia idei, przez projektowanie, prototypowanie, wdrażanie, do zarządzania relacjami z użytkownikami.
Sprawne posługiwanie się sprawdzonymi narzędziami i technikami Design Thinking.
Główne punkty programu:
- Design Thinking – co to jest.
- Faza odkrywania, czyli przegląd obecnej sytuacji, istotnych danych, trendów i inspiracji.
- Jak wypracować wyzwania projektowe.
- Faza interpretacji.
- Empatyzacja, czyli jak tworzyć persony (profile klientów).
- Jak zrozumieć użytkownika z użyciem mapy empatii.
- Jak formułować wartości dla użytkownika/klienta.
- Faza wymyślania.
- Sposoby generowania pomysłów na rozwiązania.
- Jak uwzględniać w pomysłach wypracowane wartości dla klienta, jego potrzeby, bariery i cele.
- Kompilacja rozwiązań.
- Jak wybrać pomysły do realizacji.
- Prototypowanie, czyli faza eksperymentowania.
- Jak stworzyć prototyp produktów i usług.
- Jak zweryfikować prototyp.
- Faza ewolucji, czyli wyciąganie wniosków i wprowadzanie ewentualnych zmian.
- Jak wdrażać procesy Design Thinking oraz ich wyniki w organizacji.
Metoda pracy:
Kładziemy nacisk na praktykę i doświadczenie. Pracujemy zgodnie z metodą nauki osób dorosłych opracowaną przez Davida Kolba (tzw. Cykl Kolba), której głównym założeniem jest uczenie się przez doświadczenie. W szkoleniu wykorzystujemy: Ćwiczenia zespołowe i indywidualne. Studia przypadków. Sesje grupowych oraz indywidualnych informacji zwrotnych. Dyskusje oraz gry.
Czas trwania szkolenia:
2 dni. Jednak program i czas jego trwania dostosowujemy do potrzeb organizacji.
Kontakt w sprawie szkolenia:
Opinie uczestników
„Szkolenie bardzo praktyczne, przyda nam się w pracy, zwłaszcza przy rozwijaniu nowego projektu"
„Pogimnastykowałam głowę :) Dzięki!"
„Ciekawe co z tego wyjdzie. Już nie mogę się doczekać debiuty rynkowego"
„Dobrze przemyślane szkolenie o Design Thinking - zrozumiałem tą metodę."
„Mam pełno pomysłów po tym szkoleniu. Dziękuję"
„Ciekawe i użyteczne szkolenie z kreatywności. Warto powtórzyć w przyszłości"Referencje
„Firma Delta Training dała się poznać, jako profesjonalny i zaangażowany partner. Z pełnym przekonaniem mogę polecić Delta Training, jako godną zaufania firmę szkoleniową.”
Lidia Ołowska, People & Organization Director, Business Area Italy, Greece, Malta & Cyprus, Novo Nordisk Pharma sp. z.o.o.
Ocena szkolenia przez Uczestników