Z drugiej strony pojawiają się inne pytania: czy warto oszczędzać na szkoleniach i jakie to może mieć konsekwencje dla firmy i pracowników? Szkolenia szyte na miarę potrzeb biznesowych firmy lub specjalistyczne szkolenia na czas kryzysu mogą przyczynić się do zbudowania przewagi konkurencyjnej firmy.

Peter Drucker, nieżyjący już guru rynku szkoleń dla firm, twierdził, że efektywne wdrożenie zmian, zwłaszcza tych szczególnie potrzebnych w czasach dekoniunktury, możliwe jest wyłącznie wtedy, gdy przeszkolonych zostanie minimum 30 proc. pracowników każdej struktury objętej zmianami. To główny powód, dla którego przedsiębiorstwa powinny poważnie się zastanowić, czy oszczędności kosztem szkoleń są rzeczywiście niezbędne. 

Z badań wynika, że ponad 70 proc. respondentów w wieku do 40 lat, którzy uzyskali stopień naukowy lub tytuł zawodowy i mają doświadczenie zawodowe od roku do ośmiu lat wskazuje, iż szkolenie i rozwój są najważniejszą cechą idealnego pracodawcy.

Cały materiał można przeczytać na stronach „Forbes”. Kliknij.

Tekst ukazał się w numerze 05/2009 miesięcznika „Forbes”.